Tålmodighet og kunnskap er viktig

Det klør det klør, tiddelibom, det er det det gjør…osv🎶🎹

Og heldigvis er det i fingrene det klør og ikke noe annet sted🖐️

I dag kommer det et «lettere» innlegg fra bloggen min, etter et alvorstungt sist.

Du kan lese det  her➡️ Dypdykk Men jeg skriver jo om både alvor, glede og det som er midt i mellom, så derfor er innleggene mine vekslende – sånn som livet selv.

April er på mang måter «min» måned. Kanskje man får et litt spesielt forhold til den måneden man har bursdag i (så fikk jeg sagt det☺️) men det er jo den ultimate vårmåneden, er det ikke?

 


I de to pottene til høyre er det stauder som har kommet igjen hvert år siden de ble satt ned for ca fire år siden. Den til venstre har en staude som har kommet to ganger tidligere, og en jeg satte i fjor. Spent på dem begge🤞


Vissent og stusselig hver vår, men


hvert år har de begge kommet med nye knopper, og jeg er like glad hver gang.
Vi har en stor og god vestvendt terrasse, men jeg kan savne en liten hageflekk innimellom. «Drømmeplassen» min henger ennå litt i meg etter så mange år. Du kan lese om hvorfor jeg ikke er der lengre her ,om du har lyst.

 

 

I enden på verandaen står hage»stæsjet» samlet gjennom vinteren, men altså, tilbake til min kløe i fingrene..Jeg kom over en instagramkonto har om dagen. Moseplassen. Du har kanskje sett den, og min tanke var at sånn veranda vil jeg ha. En skikkelig oase, var det, med blomster, busker og trær i store og små potter.

Og det beste er at man trenger ikke kjøpe dyre potter  for å lykkes, så i går dro vi og kjøpte en 90 liters murerbalje (det er størrelsen som anbefales for å lykkes med større busker og trær) og jeg fikk med meg litt kapp, som skal stå under baljen etter at jeg har laget hull i den. Drenering er viktig.

 

Klar til å fylles

Jeg har ikke helt bestemt meg for hva som skal oppi her, men sol, vindforhold og herding er viktige ting å tenke på når man skal velge vekst.

Når høsten kommer, skal jeg sette ned løk som forhåpentligvis vil trives og vise seg på våren🌱

Gleder meg skikkelig til å komme i gang, og med enda større kunnskap, har jeg har et mål om at verandaen skal bli en skikkelig oase. Ikke på en-to-tre, men med tålmodighet og kunnskap og kaffi☀️☀️

Lykke til med dine prosjekter – store og små🙋🏼‍♀️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg