Anger

I dag ble jeg rett og slett inspirert av dere andre flotte bloggere. Jeg tar innimellom en tur innom dere og leser hva dere skriver. Noen av dere blogger hver dag, noen flere innlegg pr.dag, noen av dere vil skrive opplevelsene deres så ferske som mulig..

Jeg skriver sjeldent hver dag, men jeg liker å skrive og har ofte brukt bloggen min som egen terapi, som f.eks  da jeg skrev Sorg uten en grav. I «om» delen kan du lese hva bloggen min primært handler om, og i dette stykke fikk jeg utløp for både mye sorg, men også frustrasjon.
Da jeg begynte å blogge i 2016, var innstillingen og tanken at skal bloggen min være interessant for andre, må jeg by på meg selv i både glede og sorg – folk kjenner seg ofte igjen i hva man selv opplever og erfare her i livet, og det i seg selv er en inspirasjon til meg.
Så takk til alle dere hverdagsbloggere som deler av dere selv – jeg håper vi fortsatt kan inspirere hverandre – og ikke minst takk til dere som leser, bloggere eller ikke. Jeg har ofte sagt det; uten lesere, ingen blogg☺️

 

Anger fører sjeldent noe godt med seg. Det føyer seg inn i kategorien bekymringer, og bekymringer fører heller ikke noe godt med seg.

Anger eller å angre, er noe vi alle har kjent på, tenker jeg, men kanskje vi litt for ofte forbinder det å angre med noe pinlig, en flause eller at noe ble sagt i affekt, sinne eller fortvilelse. Anger er ikke bare det.

Man kan også angre en handling som ble gjort med de beste hensikter. Man angrer fordi det ikke fikk det utfallet man trodde det skulle få eller ønsket.

Jeg har erfart det.
En handling med de beste hensikter, har ikke ført annet enn dritt med seg – og jeg angrer på at jeg forsøkte.

Det å angre er så ugjenkallelig – man får ikke gjort det ugjort, bare ta det med som erfaringer i livet. Livsvisdom er mer verdt enn alt, men det koster å få det. Det er ikke gratis.

Men det er bedre å angre på at man forsøkte, enn å angre på at man ikke forsøkte. Det er min konklusjon🧡

Ha en fin første mandagskveld i det nye året. Nå skal vinterskoene på og jeg skal gå meg en tur mens det mørkner🌟❄️🌟

2 kommentarer
    1. Anger ja,…. og man får høye skuldre og vondt i magen av og ti… Anger er så mye… som du skriver her 🙂

      God ny dag til deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg