Jeg eier meg

Enkelte dager er bare bedre enn andre. Sånn er det. Ingen dager er like. Men det betyr ikke at vi skal la omstendighetene styre dagen, selvom om de i høyeste grad har mye å si for hvordan den blir – men jeg tror at den dype, indre harmonien i hjerte, uansett omstendigheter, er en gave til hver enkelt av oss, som finnes der for oss.

For meg blir det viktigere og viktigere å ta vare på de gode dagene. Livet er sjørt og styrken som ligger i dem, er nødvendig for dager som er tunge og vanskelig.

Det er noe som heter at man bør velge sine kamper med omhu. Og gjett om jeg er enig! Styrken jeg har, må jeg velge å bruke med omhu, fordi jeg er ikke en superkvinne som kan klare alt. Ingen av oss er det – heller ikke supermenn:)

 

Mens naturen går i dvale, uten at den tenker over det, eller bekymrer seg for om den kommer til å våkne til våren igjen, følger også vi mennesker livets syklus. Men vi tenker og reflekterer over det, bekymrer oss og lurer på hvordan skal det gå med alt..Ingen har garantier for noe, og akkurat som naturen selv, går også våre dager videre – uansett hva som skjer eller ikke skjer. Men jeg vil hente styrke i de gode dagene som er som en gave jeg får, ta den og gripe den med hele meg. Jeg vil ta vare på den indre harmonien i hjerte – for den er der – men om jeg ikke er bevisst blir den forstyrret av mange ytre faktorer. Ingen kan ta den, med mindre jeg lar dem gjøre det.

Omstendighetene eier ikke meg – jeg eier meg🍁🍁🧡🍁🍁

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg