Innkjøpsstopp..

Høsten drar innpå oss, men det gjør egentlig ingen ting. Jeg er veldig glad i den. Fargene i naturen er jo aldri så vakre som på høsten – som et hav i rødt, orange og gult. Det er rart, det der, at rett før sommeren dør bort, så er fargene på sitt vakreste.

Øyeblikksbilde fra sykkelstien i dag

En liten tur på byen i dag, resulterte i to nye blomsterpotter. Lite innkjøp – mye glede.

Jeg har tenkt at jeg skal ha innkjøps-stopp på klær ut dette året. Det bestemte jeg meg for å teste ut tidligere i sommer. Så langt har det gått bra – overraskende bra.

Når jeg kikker i vinduene og finner noe som hadde vært gøy å kjøpe, finner jeg alltid ut at jeg har noe lignende hjemme. Det er artig å teste det ut, for ofte når jeg åpner skapet mitt å kikker på alt det jeg har, har jeg funnet nye måter å kombinere klærne mine på – og vips, så har jeg nesten et nytt antrekk fordi jeg ikke har hatt akkurat det skjørtet eller buksen sammen med akkurat den blusen eller genseren.

Nye kombinasjoner gir et nytt antrekk.

En venninne fortalte meg en gang at hun hadde fått et gavekort fra en klesbutikk. Hun fant en fin bluse som hun tok med seg hjem , for så å finne ut at hun hadde akkurat den samme blusen i skapet fra før:)

Det er jo en kjent sak at vi lever i et bruk og kast samfunn. Og klærne våre er ikke noe unntak. Vi har i overflod og når vi noen ganger rydder i klesskapet, blir det ofte både to og tre søppelposer med klær vi ikke bruker mer.

Jeg har tenkt å gjennomføre «ikke kjøpe nye klær» prosjektet mitt ut året, og så langt er det ikke noe jeg savner, som jeg ikke har fra før.

🍁🍄🍁🍄🍁🍄🍁🍄🍁

– Super god helg, denne siste i september, til deg –

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg