Hode og hjerte

Høsten er mangfoldig og rik på variasjoner. Fra en regntung og grå dag, til sol og lys neste dag. Litt som livet selv: variert og mangfoldig.

Vi går definitivt mot jul og forberedelsene som hører med. Og da jeg var en tur på Stoff&Stil i går, var det så mye fine stoffer med julemotiver at jeg gikk helt i ball av alt jeg kunne tenke meg å både gjøre og lage – men det gjelder å holde hode kaldt og hjerte varmt, og beholde fokuset på hvorfor jeg var der i utgangspunktet. For jeg fikk nemlig spørsmål fra min yngste sønn om jeg kunne sy et sengeteppe til han – det vil si: til traileren han kjører i jobben sin. Og det er klart jeg ville, så ut på butikken bar det, og derav all inspirasjon til julen🎄🎄

Apropos hode kaldt og hjerte varmt. Det gjelder ikke bare i en butikk full av inspirasjon, men det viktigste å ha fokuset på. Det er ikke alltid hode og hjerte samarbeider, og det kan til tider være slitsomt. Hode sier nei, og hjerte sier ja – eller omvendt.

Først når disse to spiller på lag, kan både spenninger og vondter i kroppen slippe tak, og man kan være tryggere på at avgjørelser i både lette og vanskelige situasjoner, er de riktige.

Lykke til med å øve på dette, og har du kommet dit: bra jobba!!

Så vil jeg ønske deg en god dag – lillelørdag allerede – så derfor også god helg..siste i oktober, første i november, med disse tankene formet i et dikt:

 ❤️

I mitt innerste rom

Finnes det tanker bare jeg vet om

noe deler jeg med deg

men det meste er i mitt rom

der inne

hvor jeg er meg

der inne i mitt innerste hjerte-rom

♥️

ele`20

RommetMitt på instagram!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg