Fornyelse

Allerede godt over en uke siden mitt siste blogg innlegg. Hm..tiden går fort, men går den fortere nå enn før..? Neida, den gjør jo ikke det. Det har alltid vært 24 timer i døgnet og 60 minutter i en time, men vi sier det ofte; hvor blir tiden av..?

I skrivende stund er det skikkelig overskyet og regn ute og det baller på seg med fler og fler tente lys inne. Det er alltid like koselig, syntes jeg, det der med å tenne lys. Det hører bare så høsten til og det blir så ekstra lunt og hyggelig inne.

 


Her ser du vårt «nye» skap, som langt i fra er nytt, men nytt i vår stue. Har lenge ønsket meg et framskap, så da dette dukket opp seks mil fra der vi bor på finn, var det bare å høre med yngstemann om han hadde tid etter jobb en dag, leie en henger å dra. Alltid gøy med fornyelse – om det er brukt eller nytt, spør du meg♻️

Var også så heldig å få noen gamle skatter av min mor. Nytestamentet etter morfars konfirmasjon i 1921, brodert Jesus-bilde etter mormor og en håndskrevet sangbok etter farfar. Ekstra varm om hjertet blir jeg, fordi jeg husker dem godt alle tre.

Vi mennesker er jo så forskjellige. Det er vi nok skjønt enige om og skal være glade for, fordi det er jo da vi kan utfylle hverandre. At du er bedre på noe enn meg, betyr ikke at du er en bedre person. At du har kunnskap om noe som jeg ikke vet så mye om, betyr ikke at du er en klokere person enn meg. Det betyr bare at vi kan utfylle hverandre, og det er først når vi slutter å sammenligne oss med hverandre, at personligheten vår kan få komme fram💚🌱💚

Og med det, vil jeg ønske deg en riktig god ny uke, denne andre i september

🍁🍂🍁

2 kommentarer
    1. Fint skap, fin farge. Kan minne litt om en del av en bokseksjon, som gjerne vel bestod av 3 deler.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg