En viktig merkedag

En ny merkedag i dag. Noen er mer viktige enn andre, men veldig mange dager er verd å markere.

Folk som begynner å bli litt voksne – hvilken alder det er ved, må nesten hver enkelt kjenne på – sier ofte at bursdager ikke er noe å feire. Man blir lissom bare eldre og eldre, men da spør jeg: hva er alternativet til å ikke ha bursdag? Svaret er jo enkelt. Da lever man ikke lengre.

Selv bruker jeg bursdagene som en anledning til å komme sammen med mine, samle dem jeg er glad i OG feire at man er så heldig å få bli ett år eldre💝

Er ikke alder bare ett tall, da, når alt kommer til alt?
Jeg har sett gamle mennesker føler seg unge, og jeg har sett unge mennesker føler seg gamle. Det sitter i hode, det der.

Jeg pratet med en her om dagen. Vedkomne var ca tredve år og jeg kommenterte en tatovering hun hadde. Jeg har sans for pene tattoer, og har et par selv, men i denne samtalen gav jeg utrykk for at jeg begynte å bli for gammel til å tilføre noe nytt. Reaksjonene var ganske tydelig fra tredveåringen; det fantes ikke noe som het «for gammel»

Livet er en gave. En gave fra Gud som har skapt oss. Han vil vi skal glede oss over livet der vi er, med de evner og talenter vi har, og det å få feire bursdager, er en stor gave i seg selv.Vi lever!

Så i dag er en stor merkedag. Hele fem år har barnebarnet mitt blitt – og DET er verd å feire🥳🙏🏽

Min egen femårsdag kan jeg faktisk erindre. Jeg hadde papirkrone på hode og alle vennene mine hadde ulike papirhatter. Jeg satt på enden av langbordet der vi bodde den gangen – og det er i grunnen det jeg husker.

Noe annet jeg husker godt fra min oppvekst, som var av det mer alvorlige slaget, kan du lese om her ⬇️ https://rommetmitteliselinnea.blogg.no/1464942071_03062016.html

Så kom igjen, kjære leser, bruk hver merkedag til å feire. Feire livet, feire alder og feire dagen. Det fins alltid noe å glede seg over som er verd å feire.

God snart-helg til deg og vær velsignet der du er🌸☺️

4 kommentarer
    1. Fine tanker og ord du har rundt det med alder. Er så enig med deg. Jeg er mye eldre enn deg og mener absolutt at det er veldig viktig hva vi tenker. Det sitter i hodet. Og er vi heldige å være friske i tillegg, blir alt så mye bedre. Ha en fin dag😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg