Sorg og glede

Med lengre lysere dager og sol, kommer inspirasjon til vårlige sysler. Verandaen står for tur og i krukkene med stauder ser jeg at nye skudd har titter fram. Fire påskeliljer har fått plass i en hollandkrukke på veranda bordet, tomat og to forskjellige slag med sommer blomster er sådd og står i vinduet og jeg kjenner på inderlig glede over tiden vi er inne i. Det er rart å si når så mange flykter fra krig og ødeleggelse i vårt eget Europa, men jeg er nødt til å glede meg over de små nære ting🌸🌼🌺

Ennå små, så disse vil vi få glede av lenge

I dag har vi et jubileum i familien. Kaker er laget og mat forberedt. Min mor fyller 85 år og barn, barnebarn, oldebarn og svigersønner skal feire henne. Mamma var 30 år da hun fikk meg. Ikke så lang tid etter at hun hadde mistet datteren før meg på to år. Det må har vært så vondt for mamma og pappa – sorg over å miste en og glede over å få en. På noen måter kan du si at jeg ble født inn i en sorg, men ofte i livet er det at slik at sorg og glede går hånd i hånd🤎

Mamma og meg

Ingen ting i livet er en selvfølge – at vi har det fredfylt og godt, mat på bordet og et sted å bo, er det så altfor mange mennesker som ikke har i dag. Ikke la det være en selvfølge lengre, ikke ta det for gitt lengre, men vær i mye større grad takknemlig for de tingene du har. Takknemlighet er godt for hjertet❤️

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg