Skal det aldri ta slutt?

Når hjerte blør av sorg.

Når rus bare er no`dritt.

Når det ikke finnes en eneste positiv konsekvens av misbruket.

Når den det gjelder ikke har andre tanker enn for seg selv.

Når de gode dagene blir unntaket.

Når ingenting annet enn rus er det som betyr noe – ja, hva har da jeg og stille opp med?

Min kjærlighet rekker ikke til. Den er god å ha, det er godt å vite at den er der, men når alt kommer til alt, er den ikke nok.

Den er ikke grunn nok, den veier ikke nok på vektskålen.

Sett kjærlighet på en skål og rus på den andre skåla. Kjærligheten flyr til værs. Rus veier tyngst.

Hvor lenge? Det har allerede vart så lenge, og det er ennå så mange år igjen av livet, så hvor lenge?

Innimellom svulmer hjerte over av sorg. Innimellom svulmer hjerte over av kjærlighet. Innimellom svulmer hjerte over av glede.

Sorg over vonde dager, kjærlighet over det vakre «barnet» som ikke er et barn lengre, glede over gode dager.

Kortvarig – men viktige – gleder, dyp og varig kjærlighet uansett, men en langvarig sorg.

Når hjerte blør av sorg, når hjerte lider av sorg, da er det bare en ting som gjenstår: du må takle det. Du må finne DIN måte å takle det på. (Les:jeg, min) Jeg er meg, og hver dag må jeg forholde meg til at jeg må takle det på den måten som er best for meg.

Hvor finnes viljen til å ta de rette valgene? Finnes den? Og om den fins, når skal den brukes? Hva skal til for at den skal brukes til å ta de gode valgene?

Jeg vet det er så mange som lider som meg. Jeg vet det er så mange mamma-hjerter som gråter hver dag.

Men jeg vet at det også er mange sterke mammaer som takler dette hver eneste dag fordi de ikke har noe annet valg🥀

4 kommentarer
    1. Så nydelig, sterkt og sårt skrevet. <3 En utrolig laaaang og smertefull prossess du står i. Det som er så merkelig er at jeg, den siste uka, har tenkt på deg og din sønn hver dag. Det er ikke akkurat vanlig for meg å tenke på dere, og tror ikke jeg har gjort det på ca 20 år. Disse tankene har ført meg videre inn i bønn – for dere begge. Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg