Overraskende lite respons

Det er utrolig godt med disse vanlige dagene, er du ikke enig? Dager uten at det helt store skjer – hverken av glede eller sorg, nedtur eller opptur.

Men du vet, disse dagene er like viktige som alle de andre – kanskje viktigere! For det er hverdager og dem har vi flest av.

 

Når solen går ned om kvelden, er det godt å kjenne takknemlighet i hjerte forat dagen har vært EN HELT VANLIG DAG!

 

Mitt forrige innlegg, Prosjekt på statens regning gav meg overraskende lite respons, både på nettstedet, men også på bloggens fb side – bortsett fra (så langt) viktige og engasjerende kommentarer som betyr veldig mye. Engasjerte kommentarer betyr alltid mye og blir ALLTID verdsatt og satt pris på💚

Men kanskje temaet for innlegget er for tungt? Det angår ikke meg? Det handler bare om de narkomane, så det er ikke så viktig? Jeg har nok med meg og mitt? Jeg kjenner ingen rusavhengige, så jeg bryr meg ikke!

Vi har alle våre ulike interesser for ulike temaer, men at det ikke var mer interesse for at Norge går i gang med et femårs prøveprosjekt som går ut på å gi lovlig heroin – som i utganspunktet har gjort mennesker syke og avhengige – kan nok også handle om uvitenhet (kanskje) Forstår vi egentlig hva det betyr? Å bli behandlet med det som i utgangspunktet ødela livet!?

Men dette gjøres altså på statens regning, i stede for å gi et fullverdig medikamentfritt behandlingstilbud med sterkt ettervern til å leve det “normale” livet. Til å leve alle disse dagene uten at det helt store skjer, hverken nedtur eller opptur, hverken sorg eller glede. Bare det vanlige livet.

Men det vanlige livet består også av sorg og glede, opptur og nedtur! Det blir tatt fra en gruppe mennesker fordi politikerene har gitt opp og velger den enkleste løsning for seg selv; behandling med det stoffet som i utgangspunktet har ødelagt alt.

DET burde ihvertfall være et tankekors uansett hvilke forhold du har til tematikken rus og narkomane.

🍀💚🍀

 

Rommet Mitt på fb og Rommet Mitt på instagram😊

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg