Minner

Ny helligdag i mai. Betyr den noe annet for deg enn en fridag? For meg har den en større mening og ingen ting forsterker min tro mer enn når jeg går turer i vakre og rolige omgivelsene – som bildet under. Det å være tett på naturen som er skapt av Ham jeg tror på, Gud, gir meg på en måte et gudsnærvær man ikke finner noe annet sted – naturlig nok💚

Bildet er ikke fra i dag, men fra tidligere i uken. I skrivende stund haglet det vannrett  og alt som stod under tak på verandaen ble vått, men hva er det man sier; etter regn kommer sol..forhåpentligvis☀️

Her om dagen kikket jeg og min eldre mor på bilder fra barndommen min. Mange minner, også dem man ikke kan huske ordentlig. Turer til Danmark med mamma og pappa og mine to søstre, på turer i skogen, bilder av oss jentene i lek med dukkene våres, jul, bursdager, bilder med omsorg for hverandre, bilder med smil og bilder med alvor.

Jeg var tolv år da jeg hadde den første av mine tre hofte operasjoner (akkurat det kan du lese om her. Om du legger merke til det ser det ut som det ikke har vært respons på dette stykke, men det har med at alle innlegg ble nullet ut etter at blogg.no hadde en omorganisering for en god stund siden ☺️)

Uansett – pappa foreviget meg rett etter operasjonen, med smykket jeg hadde ønsket meg og med den store bandasjen over operasjonssåret med ca 15 sting. Pappa var glad i å ta bilder, heldigvis, og derfor kunne jeg og mamma sitte sammen og mimre.

Minner skapes av opplevelser – på godt og vondt – og mange minner kan vi selv kontrollere. Vi kan skape dårlige minner ved ting vi sier, skriver og utrykker på ulike måter. De legges i “minnebrikken” vår enten vi vil eller ei og er ikke alltid lett og slette fra hukommelsen eller “minnebrikken”. På samme måte skaper vi også gode minner med det vi sier, skriver og utrykker, men disse minnene er gode ha og etterhvert se tilbake på.

Derfor er det så viktig, mer enn noen gang, å skape gode minner. Tiden går så fort. En dag er både relasjoner, ord og handlinger minner.

Lykke til med å skape gode minner

💚

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg