Luksusproblem, krig og håp

Vårfølelsene begynner å gjøre sitt inntog i meg og hos meg.

Men er det egentlig vår nå?

Den 21.mars kan vi helt sikkert si at det er vår, uavhengig av temperatur, vær og tegn (fra google)

Jeg tenker litt sånn, jeg, at når jeg kjenner på vårfølelsen, så griper jeg den, selv om jeg vet at en av de mest lunefulle månedene er mars☁️❄️☀️☔️

Som bilde under viser, kjøpte jeg med med litt vår hjem. Tre løkblomster i denne trekassen, syntes jeg gav akkurat passe følelse av måneden vi er i.

 

Noe annet som hører med til våren her hjemme er å se over klær som har ligget i vinterdvale plastboksen sin. Mye av dette har jeg hatt i åresvis, faktisk, og allikevel er det vanskelig å kvitte seg med noe av det. Sekken som stod klar ved siden av, ble allikevel full av både sommer tøy, men også av vintertøy. En hel sekk å legge i en klesinnsamlingsboks – det er en god følelse på to måter: man får ryddet og gitt videre. For når alt kommer til alt, er ikke klærne hullete og utslitt, man er vel egentlig bare litt lei..?

 

Det er et luksusproblem i våre dager, det å rydde i klær og gi bort fordi man er lei. Jeg blir helt matt i hjerte når jeg ser på nyheten om krigens lidelser i Ukraina. Mennesker under samme himmel, samme sol og samme måne som meg – og allikevel bor jeg i fred og de i krig.

Samme bilde som i forrige innlegg, men jeg er for gjenbruk♻️☺️

 

Takknemlighet fyller hjertet💚Grønt er vårens og håpets farge, og hva passer vel bedre sammen akkurat nå? Ønske om en god vår og at håpet skal leve og freden seire for alle som lider under krigens herjinger og hjerteløse statsledere.

 

Følg gjerne gruppen  Rommet Mitt – se det store I det lille på fb og Rommet Mitt på insta❗️

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg