Kroppen for voksne

Det er en fordel å sjekke yr.no selv om solen skinner fra skyfri himmel når man går ut. Da det begynte å regne, var det ingenting annet å gjøre enn å fortsette på sykkelturen til man kom hjem. Det er nesten litt forfriskende selv om jeg ble våt til skinnet, bokstavlig talt💦 Forøvrig elsker jeg å gå tur i regnet, men da med klær som er for været – med andre ord; det fins ikke dårlig vær, bare dårlig klær…

Turen gikk bl.annet  til biblioteket etter at jeg hadde fått en sms med beskjed om at jeg kunne hente en bok jeg hadde glemt jeg hadde bestilt. Dertil hyggeligere var det med påminnelsen. Jeg gleder meg til “Kroppen for voksne” av Trond Viggo Torgersen.

Jeg husker da jeg var barn og barne-tv begynte kl 18.00 (det gjorde det forsåvidt da mine gutter, født i ´90 og ´92 også var små, men det ballet på seg med tilbud når bl.annet Tv2 startet opp) Det var bare Nrk for barna og forholde seg til og var ikke det mye enklere enn alle tilbudene som fins i dag?

“Kroppen min” var et spennende program. Der snakket Trond Viggo åpent og fritt om kroppen på en måte som barna forstod – men jeg husker også at det var litt flaut, spesielt om pappa var hjemme. Han var av en litt annen skole og mange ting rundt kroppens utvikling var litt tabu belagt.

Men uansett – jeg husker det godt, og nå skal jeg altså lese om “Kroppen for voksne” Det blir spennende. Jeg er litt der at jeg har litt vanskelig for å følge med på at enkelte ting i kroppen endrer seg fordi jeg blir eldre. Vi vil jo leve, men vi vil liksom ikke eldes!

Når det er sagt, er jeg utrolig takknemlig. Tenk å få muligheten til å bli eldre. Det er ikke så mange alternativer og ingen ting gjør meg mer takknemlig enn for god helse 💚

Spennende lesning å ta fatt på av barne-tv-onkelen som selv er blitt en voksen mann (eller eldre, om man skal kalle en spade for en spade☺️)

Ha en super god ny uke…!

 

 insta og fb finner du meg også og jeg blir veldig glad om du tar en tur innom..!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg