Klokere

Plutselig kommer lysten til å skrive – som nå, mens bollene står til heving ☺️

Boller er aldri feil..

Nystekte boller på verandaen litt sener blir herlig. Det ser ut som solen trenger gjennom skylaget og følelsen av vår kan fortsette.

Jeg har nettopp hatt bursdag og en av gavene jeg fikk var et nydelig pledd i 100% ull. Med sitt spill av sart rosa og hvitt passer det ikke bare perfekt i utemøblene, men det blir fantastisk godt å ha over seg. Så akkurat sånn skal jeg nyte kaffe og bolle i ettermiddag.

Lukter himmelsk..

En av livets viktige sannheter er å nyte det du er og har og ikke det du tror vil imponere andre eller gjøre deg lykkeligere. Det finnes ikke noe bedre i livet enn å kjenne på tilfredstillelse med det man har og den man er.

Det å ha respekt for seg selv og sine egne verdier, er noe som må komme innenifra. Det er ikke andre som kan gi deg det. En selvrespekt bygget på andres ros, vil være både sårbar og spinkel.

Jeg husker en tid i livet med så lite selvtillit, så fylt med “hvem er jeg”, en tid fylt med å finne sin plass og sin rolle, en rolle jeg ikke visste hvordan jeg skulle håndtere, men som var fylt med forventning av andre. Usikkerheten ble en hindring som var vanskelig å håndtere.

Men livet tar nye og uventede vendinger og med med alderen kommer heldigvis trygghet, troen på seg selv, våge å finne og ta sin plass uavhengig av hva andre mener. Ikke lett, men ikke umulig. Du lærer deg hvem som er der og hvem som ikke er det. Det handler om bevisstgjøring og selvrespekt.

Når DIN personlighet for komme fram og blomstre, opphører også sammenligning med andre – som i seg selv må være det største hindret for vekst og framgang i eget liv.

Jeg er glad for hva jeg så langt i livet har fått med meg av erfaring bygd på opplevelser på godt å vondt. Det er det vi alle har og opplever som gjør oss til dem man er 💛💚

 

Følg meg gjerne på instagram og på fb

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg