Ikke slutt med en god vane

Et lett snødekke møtte meg i stuevinduet i dag da jeg stod opp. Ikke det jeg ønsket meg mest en søndagsmorgen, men heller ikke overrasket, fordi vi skriver ennå mars, selv om klokken er stilt fram på sommertid.

Etter en powernapp på sofaen i ettermiddag, tittet sola fram, og jeg var rask til å ta på meg sko og yttertøy for å gå meg en tur. Med en podcast i ørene, og kald luft, var det bare til å dra opp hetta og begynne å gå.

Jeg går meg jo varm, men jeg passet på tempoet mitt. Her om dagen gikk jeg  meg utslitt, for å si det sånn. Det vil si, jeg måtte sette meg på en benk langs turen min, jeg var gjennomvarm og sliten da jeg kom hjem og måtte ha hjelp til å få av sko og jakke. Det høres jo nesten patetisk ut, men sant🤦‍♀️

Podcasten jeg hørte på handlet om trening. Men ikke av den vanlige sorten. Denne podcasten er av @Menopausebyanita. Virkelig både legende, oppmuntrende og informerende om trening i denne perioden av livet.
Det er så lett å la vær å ta den treningsøkten, eller den turen fordi man er sliten, kanskje sovet dårlig natten føre, eller man rett og slett kjenner på at kreftene ikke er til stede. Men ikke la vær. Da er det bedre og halvere lengden, løfte ti istede for tjue kilo og fem ganger i stede for ti. Men er du tom for krefter, så gi deg selv lov til å stå over en uke eller to, men gjør det bevisst.
Det handler om gode vaner. Trening er en god vane, som menopausebyanita sa, og det syntes jeg var så bra sagt.
Du har din form og jeg har min form. For meg er det runder i skog og mark som gjelder. Der for både lunger og muskler presset seg litt, frisk luft i ansiktet og roser i kinnene.


Joda, jeg tar en tur på spinningen innimellom, men om jeg ikke gjør det, er jeg like fornøyd med det jeg får gjort. Det er faktisk det viktigste; at det blir gjort og at man holder på den gode vanen det er. Så lykke til med det du gjør. Klapp deg selv på skulderen å si; godt nok! Det gjør jeg👍🏼☺️

Det er ikke så mye å plukke med seg hjem ennå, men blåbær ris er vakre på sin måte og gjør seg godt på kjøkkenbordet akkurat nå🫐🫐


Riktig god ny uke til deg og følg meg gjerne på  Instagram og Facebook 👩‍🏫

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg