Ikke helt ovenpå

En fantastisk påske ligger bak oss, og første hverdag er første dag på lenge med overskyet vær og regn som kan komme hvert øyeblikk.

Her hos oss har vi hanglet begge to hele påsken med både feber og «verk» i kroppen. Typisk influensa. Det tar tid å bli helt frisk, og man blir utålmodig. Jeg gikk på spinning i dag, og kom hjem og var helt utkjørt. La meg nedpå litt, og brått var det gått halvannen time. Så altså ikke helt ovenpå enda. Tålmodighet er en dyd, er det ikke så det heter?

Men apropos påske..været har jo vært helt fantstisk og vi har tross alt kost oss på verandaen, plantet og sådd litt. Det er alltid spennende med første sesong på nytt sted. Vi flyttet inn her i leiligheten vår før jul,  og nyter hvert sekund.

Jeg hadde fått litt penger av svigerinnen min til bursdagen min, så jeg tok en liten tur til hagesenteret i går og kjøpte denne herligheten.

Den vakreste Hortensia i kjøkkenvinduet, så fin i den gamle hollandkrukken.

Planter og dyr er vel det sikreste som finnes for å bli glad, om man ikke er det. Mennesker kan glede, men de kan også skuffe og gjøre at man sitter igjen som et spørsmål tegn uten å forstå. Det opplevde jeg i går da jeg møtte «gamle» kjente, men heldigvis var jeg på hagesenteret, og det går ikke an å bli lei seg der. Blomster i alle slags varianter, nydelig interiør og masse inspirasjon veier opp.

Det er fantastisk å bare heve seg over sånne situasjoner. Gleden i hjerte betyr alt. Blir den borte, ja, da er man et lett offer for å bli vippet av pinnen. Finn trygghet i deg selv💐 Og ikke minst: hvem er egentlig viktig for deg? Svaret gir seg fort – spesielt om man er ærlig overfor seg selv 💖

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg