Hva er du mest misfornøyd med..?

Wow, for en dag. For en herlig dag, ja, for en lykkelig dag.

Det var ikke alt som lå til rette for at den skulle bli slik i dag da jeg våknet med migrene. Medisin ble tatt og etter et par timer med helt ro i et mørkt rom, våknet jeg og kjente at det var over. Til tross for at jeg går på forebyggende medisin hver dag, slår det til med noen anfall i måneden.

Men altså – en sykkeltur langs en naturskjønn rute langs vannet med mann og barnebarn, is-pause og deilig sol, ja, da kan jeg nesten ikke kjenne på bedre følelser. Da er endorfinene hos meg på topp – og  til tross for at enkelte hormoner er på retur (les: overgangsalder) er jeg er glad jeg har mye endorfiner 🙂

Jada, jeg vet, jeg trenger å kjøpe meg selfie-stang 🙂

Før jeg gikk å la meg i dag med msigreneanfallet, hørte jeg NRK radio. Utegående reporter spurte folk på gaten om hva de var mest misfornøyd med på kroppen sin. Jeg kjente jeg ble litt provosert. I dette kroppsfikserte samfunnet vi lever i hvor det kan virke som alt handler om kropp, trening, kosthold, vekt og om å være sol-brun FØR man går ut i solen i shorts og miniskjørt, undret det meg at et hyggelig morgenprogram på NRK også skulle sette fokus på dette – og spørsmålet: hva er du mest misfornøyd med på kroppen din, indikerer jo at det må være NOE du er misfornøyd med. Og selvfølgelig svarte nær sagt alle at det var et eller annet de skulle sett var annerledes.

Hvorfor kunne ikke utegående reporter heller spurt: hva er du mest takknemlig for i dag?

Tenk hva DET spørsmålet kunne ha satt i gang av positive tanker hos dem som ble spurt!

Og med rett fokuset i både kropp, sjel og sinn vil jeg ønske deg en nydelig første helg i juni..!

Husk å se det store i det lille..

 

Følg meg gjerne på  Rommet Mitt Elise Linnea på fb og Rommet Mitt på insta.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg