Forberedt og klart

Lysten til å sette seg ned å skrive, var større enn lysten til å gå seg en ettermiddagstur i dag💻☺️

Dagen har vært nydelig, men kald. Mars på sitt beste, tenker jeg. Min mor, som har bursdag i mars, ble fortalt da hun var barn at da hun ble født, kom hun i en fisketegne. På den tiden var det ikke snakk om å fortelle barna hvordan man EGENTLIG ble til, så altså, en vinterdag i mars kom hun drivende til land i en fisketegne💨🐟🙃

Godt vi ikke er der, tenker jeg!

Men uansett, helg er helg og maten til kvelden er forberedt  og klar til å settes i ovnen om en stund. ALTTID koselig å gjøre det ekstra hyggelig en lørdagskveld.

Forberedt,  men ikke klart

De vakre vakre rosene jeg kjøpte her om dagen, fikk en brå død. Jeg bruke å sette roser og tulipaner ut på terrassen om natten. Slik holder de seg jo kjempelenge, men der feilberegnet jeg totalt hvor kaldt det egentlig var.
Da jeg tok dem inn om morgenen, var vannet blitt til is, og de hang med hode. Jeg skjønte at de ikke var til å redde.

En brå død for rosene

Så altså, mars er lune full på alle måter, selv om vi tenker at våren er kommet. Nå er det jo slik at våren er når døgnmiddeltemperaturen ligger mellom 0˚ og 10˚, så våren er faktisk ikke kommet riktig ennå❄️❄️

 

Ha en det riktig fint til neste gang og husk at jeg er på både Insta og Fb

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg