Det kommer ikke rekende på en fjøl

»Gjør mer av det som gjør deg lykkelig», har jeg skrevet på hjerte-steinen.

Og hvor sant er ikke det? Spesielt i disse korona tidene. Gjør mer av det som gjør deg glad 

Noe som har gjort meg glad i dag, er å lage skoleboller med masse deilig vaniljekrem. Om jeg gleder meg til å smake?

Det kan du være ganske så sikker på 🙂

Ofte skal det ikke de store tingene til for å bli glad. Men du må ha en bevissthet rundt det og VITE hva som gjør deg glad.

For meg personlig skal det ikke mye til for å bli glad, eller å være glad. Jeg er en interiør-elskende dame – om det i det hele tatt er et utrykk – men uansett: jeg elsker interiør, og finner stor glede i å gjøre små forandringer og flytte på en ting eller to. Det gir meg stor glede å vite at mine nærmeste har det godt og er friske. Det gir meg stor glede å NYTE yndling sjokoladen min.

Men poenget mitt er at du må gjøre mer av det som gjør deg glad. Det er nok av det som ikke gjør oss glade – spesielt nå – og hører og ser vi bare på nyheter på TV, aviser og sosiale medier, er det ikke mye å bli glad av.

Men det krever litt av deg og meg. Glede kommer ikke rekende på en fjøl fordi, det er bare du som vet hva som skal til forat du skal bli litt gladere, eller lykkeligere.

I bibelen står det så fint: «Gleden i Gud er min styrke» Det står ikke at «tanken på epedimi er min styrke» eller «tanken på krig er min styrke» eller «tanken på terror er min styrke» eller «tanken på hungersnød er min styrke» Det er faktisk GLEDEN som er min OG din styrke. Og er du glad, er du sterk – og for å bli glad, må du gjøre det som gjør deg glad. Et ganske enkelt prinsipp.

Men NÅ skal jeg nyte en fantstisk skolebolle med den deiligste koppen med kaffe – og det kommer til å gjøre meg både mett og glad.

 

Følg meg gjerne på Instagram: Fra hjerte

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg