Det handler ikke om hvor hardt du kan slå

Mens hjemmet vårt fylles av go`lukt fra nystekt rabarbra kake, fikk jeg lyst til å sette meg ned å skrive.

Denne gamle hylla henger på verandaen vår og er med på å skape den stilen jeg er så gla´i – litt sånn “french-feeling”

Ofte underveis i livet får vi oss noen slag. Det er helt normalt og er med på å forme oss til den vi blir. Erfaringer og opplevelser kan gjøre oss til både klokere, mer sympatiske, empatiske og forståelsesfulle medmennesker.

Å gjøre mer av det som gjør deg lykkelig, tror jeg er en god nøkkel til både mer glede og energi

Min erfaring som mor til rusavhengig har helt klart vært med å forme meg til den jeg er. Jeg vet at bak hver skjebne til en narkoman, ligger en historie jeg har respekt for og det fins en familie av mor, far og søsken som er sterkt berørt av den enes valg.

Jeg skulle så gjerne ønske at min sønn ikke var rusavhengig, men når det er slik har livet vist meg mange ulike sider ved oss mennesker og hvor små marginene er for at det går som det går men oss.

Livet handler ikke om hvor hardt du kan slå, men heller om hvor hardt du tåler å bli slått. Dette lest jeg et sted og syntes det var så bra sagt, at jeg skrev det ned for ikke å glemme det. Det gjør jeg forresten med mange slike gullkorn jeg finner i både bøker blader.

Men det er så mye i det.

Livet handler ikke om hvor hardt du kan slå,, men heller om hvor hardt du tåler å bli slått!

Og alt vi opplever tror jeg vi kan velge å bruke til noe positivt eller negativt. Jeg har opplevd ting i livet som har gjort meg bitter og sint – men jeg tjente ingen ting på å være i den tilstanden. Bitterhet går bare utover deg selv, og stjeler all glede og energi som tross alt finnes.

Men det er viktig å finne årsaken, for bare da kan ting jobbes med og jobbes ut av systemet, slik at hode, hjerte og mage jobber på lag.

Og etter på kommer klokskapen og lærdommen av det man har vært igjennom. Man hadde ikke vært klokere uten opplevelsen!

I dette hjørnet nytes freden og roen når en av oss bare vil være med sine egne tanker.

Da vil jeg bare ønske deg en super fin dag – her på østlandet nytes finværet i fulle drag – og nå er også rabarbrakaken ferdig, og den skal ihvertfall nytes i løpet av dagen 🙂

 

Rommet mitt på insta og Rommet Mitt Elise Linnea på fb.

 

 

2 kommentarer
    1. Dette var et veldig fint innlegg. Så enig med deg. Rart dette livet, hvor det føres oss. Det å komme seg videre med erfaringer og forståelse. Og når utfordringene treffer ens egne barn, da får en virkelig brynt seg. Og ikke minst anledning til å innhente doser av klokskapen dette kan gi.
      Rabarbrakake hørtes så nydelig ut at jeg fikk lyst til å gå ut å hente mine forsiktigvoksende planter :). Nyt søndagen <3

      1. Hei og tusen takk for hyggelig tilbakemelding 🙂 Alltid fint å høre at noen fikk noe ut av engs egne tanker og refleksjoner. Rabarbrakaken var god så lykke til med å lage. God ny uke til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg