Det handler ikke bare om meg

Hei og riktig god ny uke.

I disse spesielle dagene og tidene, trenger vi noe positivt. Jeg har lyst til å gi deg noe positivt. Jeg ønsker å peke på noe fint, noe som venter på oss.

Men aller først vil jeg uttrykke stor medfølelse og omtanke for dem som er syke av korona og til de pårørende som har mistet sine kjære.

♥️

Foruten at jeg finner stor trøst og ro i min tro på en levende gud, han som skapte himmel og jord, så er blikket mitt rettet fremover. Ja, jeg hører på nyhetene, får med meg alle nye restriksjoner og anbefalinger – og jeg følger dem. Ikke bare for min egen skyld, men for mine medmennesker sin skyld. Jeg hamstrer ikke i mat butikken, fordi vi er blitt oppfordret til å ikke gjøre det, og jeg tenker at om alle tok til seg og hørte på restriksjonene som blir gitt, så er vi solidariske mot hverandre. Alle har faktisk ikke RÅD til å hamstre.

Det handler ikke bare om oss selv, vi er mange og vi skal ta vare på hverandre.  Det er et kjent utrykk som sier at det blir værre før det bli bedre. Vi hører det blir brukt i nyhetsbilde, og det er MYE negativ informasjon om dagen. Selv har jeg slått av nyheten innimellom, fordi jeg ikke orker å høre mer.

Jeg må også ha påfyll av noe positivt. Det trenger vi alle.

Og vet du hva som er så fint og som jeg ser så utrolig fram til?

Ikke noe nytt, ikke ny bil, ikke nye klær, ikke nye møbler, ikke nytt kjøkken (som jeg ønsker meg en gang) ikke noen nye materialistisk ting av noe slag.

Det er VÅREN!!

Men vet du hva som er enda bedre? Den kommer ikke, den ER.

Har du lagt merke til det, eller hører du bare om korona, og glemmer å se og lytte til at naturen bærer bud om LIV?

Hører du fuglene, som du hører enda tydeligere nå, siden det er så mye stillere enn vanlig, ser du det grønne som spirer, ser du snøklokkene som står i solveggen, eller krokusen med sine lilla og orange fargenyanser?

Plutselig her en dag, da jeg gikk tur i øsende regnvær, la jeg merke til at den gjennomsiktige, triste nakne hekken var full av grønne skudd og gule knopper.

For en lykke.

Naturen svikter aldri. 

Da jeg spaserte til gartneriet i dag, med barnebarnet mitt i vogna og sola i ansiktet, for å kjøpe stemorsblomster, ble jeg så rolig og takknemlig. Vi trenger positivt påfyll. Håpet og motet bærer oss videre, og jeg håper du kjenner det

🧡

 

Instagram:  Fra hjerte

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg