Bedre føre vàr enn…

Jeg er en person som svært ofte lever etter «føre vàr prinsippet»..jeg vil være i forkant av det jeg tror måtte komme. Ta det før det kommer, liksom, selv om det ikke er sikkert at det kommer, om du skjønner.

I dag tok jeg en beslutning angående en helt spesiell sak om å ikke være føre vàr. Det var ikke helt lett, men da beslutningen ble tatt, var det som ti kilo datt av meg.

Jeg forstår nå at det å alltid være føre vàr – eller alltid praktisere «føre vàr prinsippet», har gjort meg veldig sliten.

Da jeg i dag valgte å la det ligge, kom energien. Blomster, lys og servietter ble kjøpt, tapet, lim og det som trenges for å tapetsere en betong-vegg, ble handlet inn, gulv ble vasket, boden ble ryddet..ja, i det hele tatt en dag full av energi – og det er ingen selvfølge – men så herlig.

Noen ganger må man bare slippe taket og tenke at det som kommer, det kommer, men det er ikke her akkurat nå, så derfor vil jeg bare nyte nuet, gleden, energien og den gode følelsen.

Har du prøvd å slippe tak? Jeg sier ikke at det er lett, men når du klarer det, kjennes det så godt ut. Lykke til❣️

Så herlig å bare nyte den gode følelsen

FraHjerte

 

 

2 kommentarer
    1. Så sant! Viktig å ha refleksjoner og strategier, men også evne å ta ting på strak arm, er en viktig øvelse.
      Tid, energi, glede og krefter kan fort gå til spille i ‘føre var 🙂 og det blir gjerne bortkastet fordi det man forbereder seg på ikke skjer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg