Alltid en tid for noe nytt

Jeg har ikke vært så aktiv på bloggen min den siste tiden og jeg har vurdert og tenkt fram og tilbake på om min tid på denne plattformen er over. Jeg er veldig tilhenger av uttrykket: “det er en tid for alt” Det er viktig å kjenne etter om tiden er over. Ikke bare hva dette angår, men i alle ting ved livet generelt. Noen ganger holder man på med ting av gammel vane eller fordi “det bare er sånn” eller fordi det har blitt en tradisjon uten noe fruktbart.

Det er sunt å kjenne etter og å ta et lite, eller stort, oppgjør med saken eller sakene det skulle gjelde.

Jeg har brukt bloggen min til både å fortelle om sorg, frustrasjon, bitterhet og andre sider ved livet som jeg også vet leseren kan kjenne seg igjen i – men jeg har også skrevet om glede, om interiør gleder, blomstergleder, familiegleder, og om mitt motto i livet: “se det store i det lille”

Det kommer jeg aldri utenom..se det store i det lille..og ofte har jeg erfart at de største gleder finnes i de minste ting.

Kunsten er å holde hjertets øyne og ører åpne.

Uansett: jeg må finne ut om jeg skal fortsette eller ikke med bloggen..!

Året vi legger bak oss, er forbi og det er i ordets rett forstand BAK OSS. Men fraser som “nytt år og nye muligheter” har jeg ikke noe til overs for. Man behøver ikke et nytt år for å begynne med noe nytt. Dagen I DAG er den rette dagen for å gjøre den forandringen du ønsker deg  – uansett hvor i året vi er. 

På tv-benken sammen med kurven med magasiner står en ny grønn plante så pent og minner meg på at grønt bl.annet symboliserer natur, vår, liv og fruktbarhet.🍀🍀 Og DET er noe å ha med seg i tankene når livet går videre uavhengig om året er på hell eller på begynnelsen. Livet er uansett en gave og den skal du ta godt vare på💝

 

Rommet Mitt – om å se det store i det lille på Facebook og Rommet Mitt på instagram.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg