Endringer er ikke gjort på første forsøk.

Når jeg er svak er jeg sterk.

Dette høres jo litt rart ut, men faktum er jo at når jeg erkjenner at jeg er svak og trenger hjelp, ja, da er jeg sterk.

Det kreves styrke for å erkjenne sin svakhet.

Jeg har bestemt meg for en ting, og det er at jeg ikke skal prøve å endre på ting som er utenfor min kontroll, men heller endre måten jeg håndterer det på.

Det ligger en nøkkel her, tror jeg. En nøkkel til å få renset opp mentalt. Det finnes situasjoner, mennesker og omstendigheter jeg gjerne skulle sett var på en annen måte, men det ligger utenfor min kontroll å få noen forandring på det, og det beste middelet mot det, er å endre måten man selv håndterer det på. Dette vil jeg tro mange kjenner seg igjen i. 

Du har sikkert vært i en situasjon hvor du tenkte at om det bare kunne bli sånn eller sånn, så skulle alt vært greit. Men det ble ikke slik, og det eneste som da kan fungere, er at du endrer innstilling. Det er egentlig ganske enkelt, men kan være så vanskelig. Og det er ikke gjort i en håndvending og på første forsøk. Man må bruke litt tid, og faktisk minne seg selv om at endringen ligger hos meg selv.

Det sitter i hode, i det mentale, i måten vi tenker på. Det handler om å ta en beslutning. En beslutning om at dette får jeg ikke endret, men jeg vil endre måten jeg håndterer det på.

Jeg tok en slik beslutning for en tid tilbake angående en vanskelig situasjon. Den plaget meg, og jeg ville så gjerne at det skulle bli slik jeg tenkte var den beste måten. Men det skjedde ikke, og kommer heller aldri til å skje. Men det har skjedd allikevel, fordi jeg endret måten jeg håndterte det på. Og dermed ble det forandring og jeg fikk det bedre 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg