Til min kjære sønn

Så er dagen her – igjen. Ett år går så fort, og jo eldre man blir, jo fortere føles det som det går. Men tiden er tiden – det går hverken fortere eller senere enn før.

26 år i dag. Sju dager før jeg hadde termin meldte du din ankomst – og glad ble jeg, sånn midt oppi julen. 

Og tenk, nå skal du selv bli pappa, og jeg skal bli farmor. 

Vi gleder oss så sammen med deg og din Christine. 

Et nytt kapittel i livet ditt begynner. Snart er det ikke bare deg selv, eller bare dere to. Snart kommer et lite barn som er helt avhengig av deres omsorg og kjærlighet. Mye handler om mor og barn, men at det å vente på å bli pappa kan være overveldende, er jeg sikker på. 

Du kommer til å være en fantastisk pappa. Og med omsorg og kjærlighet, visdom og forstand, kommer til være hans store forbilde og den han ser opp til. Og det igjen forplikter. Før han tar sine egne valg i livet, er det du som har alle muligheter til å vise han veien mot gode og sunne valg. Til å gi han gode og trygge verdier i livet – som han senere i livet vil huske som noe godt og som gav han trygghet og selvtillit til å stå opp for seg selv og til å gjøre det rette. 

Men heldigvis vokser man med oppgaven som foreldre. Og aller først skal du feires og det vet jeg din kjære sørger godt for.

Jobben som yrkessjåfør er du god og pliktoppfyllende i. Og å begynne på jobb i 03.30 tiden er ikke uvanlig og lange turer dom krever overnatting i bilen, er ikke uvanlig. 

Dine mange flotte tatoveringer har også smittet meg litt, og et par gavekort fra deg til jul og bursdag, har gjort sitt til at jeg føler meg litt kul og litt tøff som tørte å prøve den første gangen. Og nå er både du og din brors navn festet på armen min for evig og alltid

Jeg er ufattelig glad i deg, kjære Nico, og din omsorg for meg har rørt meg mange ganger. Du bruker ikke store ord, men det du ikke sier, tar du det igjen i handling♥

Gratulere så mye med 26 år, og Guds velsignelse med glede og fred over denne dagen og alle dager, vil jeg også gi deg♥

 

#pappa #mamma #sønn #familie #kjærlighet

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg