Du er nummer…i køen, og estimert ventetid er….!

Gurimalla hvor sliten jeg ble i hode etter at jeg prøvde og “ordne” noe på telefon med et stort selskap til her om dagen. Det gjaldt nettet og tv`en vår. Ja, jeg vet at jeg kan ordne sånne ting på nettet, og det var også planen, men jeg måtte altså snakke med dem og i rettferdighetens navn, det står et telefonnummer der, så det skal altså være mulig å ringe

Først, etter flere tastevalg og venting, kommer jeg endelig igjenom,  etter at musikk jeg ikke liker en gang (heldigvis er smaken som baken) runget ut av telefonen og satte tålmodigheten min på en liten prøve. Da jeg kom igjennom og la fram det jeg hadde på hjerte, ble linjen brutt. Irritasjonen begynte å vokse. Og det er jo ganske dyrt å ringe disse selskapene, så jeg begynte å skrive en chat. Men hun anbefalte meg å ringe det nummeret jeg allerede hadde ringt (!!!) Tålmodigheten min  begynte her å sette meg på en liten prøve.

Jeg ringte opp igjen.

Igjen mange tastevalg, igjen ventetid med musikk. Endelig svar – legger fram samme sak igjen, og etter en liten stund sier vedkomne at om ti minutters tid kunne jeg sjekke mailen min for videre informasjon og følge lenken som de sendte meg.

Jeg takket for hjelpen, og begynte å vente. Å vente, å vente. Etter førti minutter var tålmodigheten slutt og jeg ringte – igjen.

IGJEN nye tastevalg – ny grusom musikk (som føltes værre nå) og siden alt går langsommere med liten tålmodighet, virket det som jeg fikk svar etter en liten evighet.

Ny kundekonsulent, jeg legger fram saken IGJEN, at jeg venter på mailen som skulle ha kommet etter ti minutter, men at det NÅ hadde gått nesten en time. Han fant fram til saken (utrolig nok) og leste opp mailadressen, som jeg med en gang hørte inneholdt en feil. Den forrige kundebehandleren hadde notert ned mailadresse med en aldri så liten skrivefeil. Dette påpekte jeg, selvfølgelig, og med en liten latter i stemmen sa han at kollegaen hans sikkert hadde hatt mye å gjøre..grrr.. Men vipps, så ble alt ordnet MENS vi holdt linjen.

Jeg tenker på mange eldre, som skal prøve å henge med i dette digitaliserte sammfunnet hvor alt skal ordnes så greit på nett. Det er jo faktisk mange av den genersajonen som ikke har en pc engang, og som er helt overlatt til å ha noen som kan hjelpe dem. Så mange taste valg, så mange digitaliserte stemmer som forteller dem hva de skal gjøre. 

Verbal kommunikasjon kan aldri erstattes av en stemme som sier hvilke taster jeg må trykke på for å få hjelp med det jeg lurer på.

På mange måter beundrer jeg mine foreldres genersasjon som klarer å henge med på utviklingen. Mange av dem er allikevel helt avhengig av hjelp for å få utført de enkleste ting, nettopp fordi det skjer via nettet.

Men – uansett – jeg fikk ordnet det jeg skulle, og alle er fornøyde 🙂

Noe annet jeg er fornøyd med er at genseren min er ferdig. Har en del strikke bøker hjemme, og tidligere her på våren satte jeg i gang. På grunn av sommer og ferie har det tatt litt lengre tid enn vanlig, kanskje, men her er den altså…Nordkappkofta som jeg gjorde om til genser.. ♥

 

Ha en flott dag, og du vet hva de sier: Tålmodighet er en dyd – men alt med måte, spør du meg 😉

 

#høst #høstfarger #håndarbeid #kommunikasjon

2 kommentarer
    1. Kjære Elise, kollega og venninne. Vi er veldig forskjellige men allikevel og på tross av det, veldig nære. Og det setter jeg stor pris på. Vedr dette innlegget så er jeg sikker på at du vet eksakt hvordan min fremgangsmåte ville blitt beskrevet i et blogginnlegg. Totalt forskjellig fra din. Med utålmodighet, irritasjon og krav om annen behandling. Ja ikke utenkelig med litt sinne.
      Du er tålmodigheten selv. Du tåler mye og beholder roen, men vet at du kan bli rimelig tydelig og irritert. Men det går lang tid. Noen ganger er du litt for snill i møte vedr urettferdighet og motgang. Men du kommer alltid frem til det du søker og mener. Du imponerer meg og jeg -som rake motsetningen- skulle hatt noe av deg og du noe av meg. Det tror jeg hadde blitt en fin match Elise. Din ro, dine tanker og din formidlingsevne er god, meget god. Takk for at du roer ned meg når jeg er på vei opp <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg