Testosteron og blanke øyne

Etter flere dager med vind som kunne blåse meg over og ende og fikk tårene til å trille bak solbrillene, var det fantastisk og både se og kjenne at den hadde løyet litt☺️Alt med måte, tenker jeg om mange ting, men sånn har altså ikke vinden tenk de siste dagene her jeg bor, ihvertfall..

🍀💚🍀

William Shakespeare, som riktig nok levde for MANGE år siden (1564-1616) sa at “fattig og fornøyd er rik nok”

Hva som fikk han til å si og mene det for så mange år siden – vi snakker noen hundre år – hadde vært interessant, men kan vi si det samme i dag i 2022?

For hva vil det si å være fattig og hva vil det si å være fornøyd og hva vil det si å være rik? Pr. definisjon er fattig å mangle livsviktige resurser og å ha for lite penger og materielle goder til å leve et tilfredstillende liv.

Men hva betyr det å være rik? Masse penger eller nok penger? Når jeg googlet ordet “rik”, kom det opp tall som klassifiserer som rik og hva som klassifisere som fattig. Alle er vel skjønt enige om at penger er nødvendig, men ikke kilden til det å være fornøyd og lykkelig, eller!? Se hva du har og ikke se deg blind på det du ikke har.

Hva er det du mangler som penger kan skaffe og med det gjøre deg lykkeligere..? Hmmm..

🧐

Jeg er ingen maskulin person. Det ikke mye testosteron av betydning i meg, men jeg har en mann, så i dag ble jeg med han på kino å og så på en film med masse testosteron; “TopGun”. Wow, jeg ble så fenget av handlingen, historien, farten, spenningen og flinke skuespillere. Jeg fikk virkelig min dose av testosteron – og tårer som presset på. Det kan jo ikke bedre bli..så rørende gjennom den fartsfylte, barske og røffe. En skikkelig god kombo‼️

 

Så med dette påfyllet vil jeg ønske deg en god start på en ny uke🌺

 

 

Følg meg gjerne på  fb og insta Da blir jeg gla`…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg