Slipp taket

Jeg blir ofte inspirert av å lese andres blogger og her om dagen leste jeg en åpen og ærlig blogg. Den handlet om evig vennskap finnes (Venner for livet?)

Jeg kjente mye igjen i eget liv, men først og fremst inspirerte det meg til å holde fast på hvorfor jeg begynte å blogge en vårdag i 2016: personlig og ærlig om det vanskelige, og gleden ved å se det store i det lille.
Jeg fikk en påminnelse om at jeg ikke skulle glemme det, å huske og være tro mot meg selv og min integritet. Åpenhet og ærlighet kan komme i mange former og nyanser, men noe av mitt eget motiv for å begynne å blogge, var blant annet å gi tematikken du kan lese om her et ansikt – og bearbeide egne følelser. Det er mye god terapi i å skrive.

Begge plantene er avleggere. Veldig morro å se at de trives og vokser!

Så er jeg også så glad for at det er så mye hyggelig å skrive om – og det er jo noe av hele poenget: egen glede ved å skrive og dele.

Men tilbake til evig vennskap..Spørsmålet i bloggen hennes var om det finnes.
Jeg tror at vi ofte har venner ut fra hvilket sted vi er i livet. Noen vennskap har rett og slett ikke livets rett lengre, fordi man utvikler seg i forskjellige retninger. Så har du vennskapet som er på tross av og ikke på grunn av.

Vi gjør alle en personlig reiser i livet, så på en måte ville det nesten være rart at vennskapet i barndommen eller ungdommen er like sterkt og nært når man blir voksne. Noen klarer det, men jeg tror det beror på flere faktorer…åpenhet, tillit, respekt og anerkjennelse for at det som er vanskelig for meg nødvendigvis ikke er det for deg, og motsatt. Helt enkelt dele glede og sorg – og ikke minst; vise i handling at man er der for hverandre.

Det aller viktigste er dog allikevel tryggheten i deg selv. For meg har de siste årene på mange måter og nivåer vært en indre reise. Jeg har satt mange brikkene på plass, sett på historien og gjort opp status. Det er ikke nødvendig å tviholde på noe som ikke er lengre – uansett relasjon.

Men uten indre trygghet, kan det være vanskelig. Jeg sier det ofte; ta vare på det som er godt, som gir deg god energi, som gjør deg trygg og glad, og vær der for dem som vil.

Da kan du gå videre🧡

På insta  er jeg Rommet Mitt☺️

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg