Kan jeg få smitte deg litt?

Søndags-syssel den nest siste søndagen i november: pepperkake muffins.

Oppskriften fant jeg på «Det søte liv», og inspirasjonene fikk jeg da jeg så på en av de mange koselige – men litt forutsigbare – julefilmene. Det var selvfølgelige det mest hyggeligste julepyntede lille konditoriet du kan tenke deg. Med girlandere, lys, julestjerner og blide mennesker som stod i kø for å kjøpe coffee-to-go og PEPPERKAKEMUFFINS☺️

Så satte jeg altså i gang med å google og landet altså på denne oppskriften. Og heldige meg – jeg hadde alle ingrediensene i hus.

Jeg tenker at det skal smake himmelsk til kaffen i dag..en sånn helt vanlig søndag en uke før 1.søndag i advent.

Men som noen av dere har fått med dere, så elsker jeg denne årstiden, så jeg er godt i gang med å sette jule-preg på hjemmet vårt. Julegardinene på kjøkkenet er oppe, 7-armet stake på plass i samme vindu og en julestjerne.

MEN jeg blir fort ferdig med julen.1nyttårsdag ryddes den bort, derfor syntes jeg det er koselig å begynne med både planlegging og ta fram litt i det små allerede i midten av den lange og mørke november.

Men tilbake til pepperkake muffinsene..nå dufter det fantastisk godt her på kjøkkenet, og i skrivende stund står det tolv herlige muffinsene på kjøkkenbenken, og seks nye er i ovnen.

Håper jeg har smittet deg litt i dag med å lage noe godt til kaffen din, eller te´en, eller hva du måtte drikke. Jeg gleder meg i hvertfall..god søndag.

Og sånn helt på tampen: har du fått med deg innsamlingsaksjonen til Blå Kors Varmestua i Fredrikstad som jeg har pågående? Hvis ikke så sjekk ut denne linken: Lys og varme i Varmestua og vær med å gi. Alle monner drar, og del innlegget slik at mange får se og mulighet til å være med. Og om du lurer på hvorfor jeg har valgt akkurat dette formålet, så står det i beskrivelsen når du klikker på linken.

♥️🌟❤️

2 kommentarer
    1. Takk for det koselige innblikket i gårsdagen. Jeg er kommet i Julestemning- en liten uke før tiden 😄 gleder meg til å prøve en ny bakst!
      Du har det så vakkert på kjøkkenet 💜💜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg