Hjelp meg

I går satt jeg ved frokost bordet med kaffen og tenkte.

Noen ganger filosofere jeg mer over ting og tang enn andre ganger, og jeg kjente på en trang til å bidra med noe. Jeg tenkte på bloggen min, på fb-siden min, Rommet Mitt Elise Linnea , hvor jeg i noen år nå har skrevet om livet, vært ærlig om det vanskelige, men også delt det som er lett og enkelt. Jeg vet at innleggene mine, hvor jeg har vært ærlig og åpen om temaet «rus», har nådd mange. Tilbakemeldingen har fortalt meg om takknemlighet for åpenheten, mennesker som har kjent seg igjen i sorgen, kjærligheten OG gleden. Man elsker over alt på jord – uansett.

Jeg har delt viktigheten av at hode og hjerte samarbeider, uten at jeg har sagt at jeg klarer det 100% selv. Jeg er i en prosess. Jeg har skrevet om mellommenneskelige relasjoner og jeg har skrevet om at de minste ting kan gi de største gleder.

Men der jeg satt ved kjøkkenbordet og lurte på om jeg kunne bruke siden min og bloggen til noe mer, begynte jeg å tenke på alle som er så flinke til å finne prosjekter de samler inn penger til, og brått visste jeg det!

Det går mot jul, og jeg elsker det. Men det er ikke slik for alle, og jeg har selv kjent på det – fordi julen forsterker alle følelser. Det koselige blir koseligere, gleden blir større, felleskapet blir sterkere, men det triste blir tristere, sorgen blir større, håpløsheten blir enda mer håpløs og savnet etter de som ikke er der, blir større.

Jeg vet om et sted som betyr mye for mange, hele året, hver måned, hver uke og hver dag.

Jeg ville starte en innsamling til et sted hvor det er et felleskap, et sted du kan komme til uten en krone i lomma, et sted hvor du kan få praktisk hjelp ved akutte behov, til et sted som ser det lille ekstra.

Varmestua i Fredrikstad er en slik viktig møteplass. Og innsamlingspengene jeg er i gang med å samle inn, går uavkortet til dette stedet.

Kanskje du overhode ikke har et forhold til noen som er i behov av en slik plass, kanskje det er en ukjent verden for deg, men kanskje du allikevel kan se at for noen er det et holdepunkt i hverdagen og en viktig del av livet.

Jeg håper du vil være med å hjelpe meg, dele linken jeg har lagt med, og på den måten samle inn og gi Varmestua i Fredrikstad en julegave. Jo flere som deler, jo fler får muligheten til å være med og fortere når vi målet💓

https://spleis.no/s/varmestuafredrikstad

 

❤️❤️

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg