En fryd for gane og øyet

Jeg er ikke lidenskapelig opptatt av mat men jeg liker å lage mat og gjøre det hyggelig rundt et hvert måltid – om det så er frokost, lunsj eller middag. Jeg lyst til vise deg en nydelig dessert som smakte fantastisk ☕️🍧men aller først vil jeg dele noen tanker med deg, for har du tenkt på hvor lite vi hører stillheten? Hvor stor mangelvare det er at vi ikke tar oss tid til å lytte etter…ingenting?

Vi er utrolig mye eksponert for lyder og inntrykk NESTEN hele døgnet. Sinnet vårt får i grunnen aldri fred. Men hysj, vær stille litt, så hører du stillheten – for det går an å høre den – men da må vi også våge å være stille – og det som kan være skummelt med det er at tanker og uro som vi ikke ønsker, får fritt leide. Men stillheten er hørbar, bare vi hører etter. En tur i skogen kan være et sted hvor du bare hører stillheten i form av fuglekvitter, vinden som rasler i trærne og knaselyder under føttene som tråkker på småkvist og det myke underlaget. Jeg går en del tur i marken. Liker best mykt underlag i stede for den harde asfalten, men ofte har jeg ørepropper i ørene med en podcast eller musikk fra spillelisten min. Det er en veldig fin anledning til å gjøre nettopp det – og noen ganger er det også for å avlede stressende og frustrerende tanker. Men å gå uten noe i ørene og heller lyttet til stillheten er bare helt fantastisk og kan i seg selv være en avledning fordi stillheten har sitt helt eget språk, bare du lytter!

🍀💚🌿💚🍀

Så var det desserten i dag…

I favoritt magasinet mitt, “Jeanne d´Arc Living”, var det en oppskrift på “farmor Rosas berömda recept på inlagda valnøtter”

🍯🍯

Det så lekkert og innbydende ut i glasset som stod på en brikke med oppskjært ost og ingrediensene var heller ikke noe hokus pokus ➡️ 200g valnøtter, 3 dl sukker, 1 dl vann, 3 dl flytende honning, 3 ts revet appelsinskall. En aldri så liten sukker bombe, men nøtter er jo sunt i små mengder, vann er sunt, honning er sunt og appelsinskall er vel også sunt, så da satte jeg i gang og her er mitt glass..

Det er en fantastisk søt og god smak..

..og sammen med is, jordbær, bringebær og litt sitronmelisse på toppen – som jeg har gjort her – må jeg bare si at det smakte helt fantastisk!!

En fryd for gane og øyet..

 

Har du lyst til å vite fremgangsmåten på valnøtt blandingen og ikke har magasinet jeg refererte til, kan du sende meg en melding på insta

Ellers er det kjempehyggelig om du vil være med i min nyopprettede gruppe på fb fb 🌺

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg