Jeg er ikke helt avstumpet

Gradene ute holder seg ennå lave og gir et fantastisk vinterlandskap.
Stemningen er nesten magisk, syntes jeg, og gir en helt egen ro🤍💙

Har du også registrert at det er litt lengre lyst på ettermiddagen?

 

 

Jeg og barnebarnet mitt kledde oss godt for å gå en tur ut, da han var hos oss her om dagen. Jeg har lært han å kalle skogen for Skogens ro. Så han spurte meg rett og slett om vi skulle gå til Skogens ro❄️🤍❄️

Som sagt, så gjort. Disse små herlige øyeblikkene av lykke. Jeg er så glad for at jeg vet at også de er selve livet.

I en svært vanskelig epoke i livet, kom jeg på strofen «alle disse dagene som kom og gikk; ikke visste jeg at det var selve livet». Det gikk opp for meg at uansett hvordan det er, så er dette selve livet. Dager  av alle slag og i ulike farger.
Noen dager kan være viktigere å gjemme i hjerte – som å besøke Skogens ro med barnebarnet og se etter ekorn, rådyr og å følge spor🤍

 

Noe annet jeg tar vare på er interessen for interiøret. Jeg har så lenge jeg kan huske vært interiørinteressert. Jeg kan rusle rundt hjemme, fra gangen til stuen og vider til kjøkkenet og tenke ut andre måter å sette sammen tingene på, eller lurer på om man skal ha den elle den fargen på veggen, eller bytte til grønne eller blå gardiner. Det er ganske trivielle hverdagsligheter, mens all info om verden og nøden er der ute.
En kommentar under dette bilde, som jeg la ut på http://Instagram.com/rommetmitt 

hvor jeg skrev noen tanker rundt det, skrev « godt vi har interiør interessen»

Og jammen er det sant. Det kan være så stort eller lite det vil, men å ha en interesse, hvor du kan flykte litt fra det store verdens bilde, uten å bli blind eller helt avstumpet fra virkeligheten, er både en nødvendighet og glede.

Så videre inn i det nye året vil jeg fortsatt være opptatt av detaljene, mens jeg tar vare på de gode øyeblikkene, OG forholder meg og håndtere de vanskelige.

Alt godt til deg på vei mot en ny helg❄️🌟🤍❄️🌟🤍

 

2 kommentarer
    1. Flotte og viktige refleksjoner E lise💕Viktige å leve idag og nyte hvert sek👍🥰❤️Vi er jo såå heldige å være velsignet med livets dessert som er barnebarn og at genrasjonene går videre ❤️❤️❤️Vi er såå rike❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg