Gud i menneskers bilde

En liten siesta etter lunsj, før jeg igjen går ut i den varme solen her på Kypros. Vi har en liten uke igjen av fjorten deilige dager, med bading, deilig mat, litt for ofte dessert ☺️, lesing – og litt skriving📝👩‍💻Mye inspirasjon kommer når jeg hører på podcaster, og den jeg hører mye på akkurat nå er «Veien gjennom Bibelen»

 

 

Ja, det er kanskje en podcast for spesielt interesserte i det som har med Bibelen å gjøre, men den har noe å si til alle mennesker, fordi vi er alle skapt i guds bilde, men problemet i dag er at mennesket skaper Gud i sitt bilde.
Det heter så «fint» at du har din Gud, og en annen har en annen Gud, og den tredje tror ikke på Gud i det hele tatt.
Men vet du; Vi er ikke guder‼️

Det fins bare en Gud, og veien til han går gjennom å tro på Jesus. Vi er heller ikke større enn han som har skapt oss, selv om vi liker å tro at vi er suverne, at vi kan alt, vet alt og forstår alt. Sorry, men slik er det ikke.
Her vi bor, på jorden, 150 svimlende millioner km fra solen, og den eneste av alle planeter med liv på, har han altså gitt oss fri vilje til å tro på han, ha fred med Han i livet og evigheten.
Kanskje du ikke tenker over det, eller kanskje du ignorerer det, men spørsmålet om evigheten er lagt ned i alle mennesker.

Så, kjære leser, om du ikke allerede har fred med Gud, så be han om å gi deg det🙏🏽🩷

Og med det skal jeg ta på meg badedrakten, som sjeldent er helt tørr her på Kypros, og gå ned og legge meg på solsengen igjen før jeg tar meg en ny dukkert med mannen min🩱☀️

2 kommentarer
    1. Elise, Så gøy du tok deg tid til et blogginnlegg midt i ferien 🏝Veldig gøy å få være med på turen fra vestkystens våte sidelinje💦💦☔️by the way.
      Hører også på VGB så morro du refererte til den. Anbefaler på det sterkeste for uvurderlig bibelundervisning, historie, kultur og språkforklaring- fra en behagelig bergens røst 😄
      Sjekk gjerne selv i pesju- appen.
      Fortsatt god fere🤗🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg