Ekte og empatisk

Hei og takk forat du klikket på bloggen min🌝 Så var pinsen over for denne gangen, og om du ennå ikke helt forstår deg på den høytiden, kan du lese det jeg skrev sist her

Det er alltid godt med rolige dager, men det er også alltid godt når det er hverdager igjen 💚

 

Frykt for andre mennesker er det største hinder for egen framgang. Og er du som meg; sensitiv og følsom, lett å såre, lider mer i vanskelige relasjoner, ja, da er frykt for mennesker det største hinder.

 

Mitt – og ditt – liv er som en hage. Jeg vet hvordan jeg ønsker den skal være. Fri for ugress og med det jeg selv velger å ha der.

Innfor mine grenser – innenfor mitt gjerde i min hage – er det jeg som bestemmer hva jeg vil ha. Noen ganger må jeg ut å luke for det har kommet inn ugress; eller for å si det på en annen måte; noen ganger må jeg rense opp i hjerte mitt fordi det har kommet uønskede ting inn der.

Når du klarer å visualisere opprenskning i hjerte-hagen og sammenligne det med en fysisk hage med gjerder rundt, blir jobben mye lettere. Da kan du se for deg at du ligger å luker i et bed, tar bort det du ikke vil ha, det som har sneket seg inn, du tar det opp med roten og hiver det vekk!

Men en liten løvetann i ny og ne er helt greit for meg. Vet du hvorfor? Jo, fordi den er ekte. Den er bare gul og fin og klarer seg gjennom alle odds. Den kan sammenlignes med mennesker som ikke har noe å skjule eller en fasade som ikke må sprekke opp, men som er ekte og empatiske.

Og med den lille påminnelsen om å ta godt vare på deg, vil jeg ønske deg en super god ny uke – denne andre i juni 🍀🌺🌿🌸🍃🌹🌱

Du finner meg på instagram og fb

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg