Vær selv grunnen til at du er glad i dag

Jeg har to favoritt dager – onsdag og fredag. Hvorfor det har blitt slik, vet jeg faktisk ikke, men det er bare noe med de to dagene..

Kjøkkenbordet har alltid tent lys på denne tiden

Kjøkkenet er favoritt rommet hjemme – til tross forat det trenger oppussing. Men for meg ligger ikke trivsel først og fremst i hvor nytt eller flott det er, men i sjel og varme. Med de to elementene på plass, kommer trivselen på plass…Men jeg gleder meg til nytt kjøkken når den tiden kommer..Og som jeg pleier å si i mange sammenhenger: det er en tid for alt.

Nøste slapper av uansett

 Jeg kom over et fint ordtak i en bok jeg leser for tiden: «bryteren til lyset er i mørke». Fint? Det er jo akkurat slik det er.

Før det blir lyst, er det mørkt,

og alle vet vel hvordan vi litt famlende leter etter lysbryteren på veggen innenfor døra som vi vet er der i et helt mørkt rom.

Sånn som litt i livet..når mørke fyller tankene, dagene og nettene, kan det være vanskelig å finne lysbryteren – som vi vet er der ett eller annet sted. Vi husker dager med lys, vi husker de lette og gode tankene og vi husker netter med søvn. Bryteren er der, men er litt vanskelig å finne akkurat nå fordi det er så mørkt. Ta deg tid til å lete etter den. Kanskje den er på samme plass som den alltid har vært?

Lykke til med å gjøre dagen din lys og fin, og husk at DU kan være grunnen til at du smiler i dag😊💯

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg