Toppen av lykke

Hva er toppen av lykke og hva eller hvem definere lykke?

I dag skal jeg dele litt med deg av min lykke.

For det første: gjør mer av det som gjør deg lykkelig, eller gir deg lykke.

For meg handler det om de små øyeblikkene. For eksempel tittet sola fram for noen dager siden etter flere dager med overskyet og regn. Umiddelbart satte jeg på en kaffe til meg selv og satte meg ut med et teppe over bena. Det varte ikke lenge og jeg måtte smile til meg selv og sa at jeg ihvertfall hadde grepet øyeblikket.

Lykke for meg er å se at stauden jeg satte ned i fjor i potten kommer med nye og FLERE skudd enn i fjor – jeg trodde ikke den hadde klart seg. Lykke.

Lykke er å se disse små lyktene blir tent når skumringen kommer. De lyser så fint der de henger med gamle rustne skøyter og lykten på en like rusten rake. Ja, jeg er gla`i gamle ting, om du lurte.. 🙂

Lykke er jo rett og slett et hjerte med en dose lykke. Det henger i kransen på et gammelt vindu på endeveggen på terrassen vår.

Lykke er å ta på ny gul strømpebukse og nye ballerinasko sammen med kjolen jeg kjøpte i fjor.

Lykke er da jeg var på gartneriet og fikk øye på denne statuen. Blant alle krukker og potter stod den der litt for seg selv og jeg bare visste at den skulle være med hjem til terrassen og sette sin spiss på våren og sommeren sammen med blomstene.

💚💚💚💚

Livet er livet og inneholder nok av store og mindre alvorlige saker og mye av det gir ikke no`følelse av lykke. Livet kan presse på så mange måter og kan gi så mange utfordringer.

Men ser du etter, kjenner du etter, så er lykken der. Den er bare ikke så synlig alltid og skjuler seg ofte i de små tingene. Kanskje nettopp derfor er den ikke alltid like lett å få øye på. Ofte må vi bruke hjertets øyne og lytte med hjertets ører for å finne den. Noe vi må TA oss tid til – og det er kanskje derfor at lykkefølelsene uteblir fordi vi ikke tar oss tid?

 

 

RommetMitt på instagram 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg