Sommerens bakside

Sommer, sol og ferie – mer og mindre for de fleste av oss. Men sommeren har en bakside. Akkurat som du finner det ekte bak en maske.

I skrivende stund sitter jeg ute, badet i sol og omgitt av blomster og.... alle detaljene på verandaen vår som jeg er så gla’ i. Elsker shabby chic og vintage look!

For meg er detaljer det viktigste, for de er med på å skape en helhet.

Og detaljene i livet er nok også viktigere enn man tenker. Ja, det er super viktig med mat, drikke, et sted å bo og være en del av et fellesskap. Men freden og roen i hjerte skapes ikke av dette alene, men av hvem du er.

Bak alle de smilende, leende og glade menneskene som gleder seg ekstra over livet fordi det et ferie, så glemmer man fort at slik er det ikke for alle.

Som mamma til rusavhengig ser jeg medaljens bakside. Sommer forandrer ingenting i en rusavhengigs liv – heller ikke i de pårørendes liv – kanskje tvert i mot, men på et merksnodige vis blir man vant til usikkerheten og uvissheten, og på et merksnodige vis klarer man – jeg – å nyte av sommerens gleder. Jeg vet det kan høres rart ut for noen.
Selv om sommeren har en alvorlig bakside, har den også en nydelig framside. Man må bare tillate seg og nyte den.

Er du i samme situasjonen som meg, eller av andre grunner kjenner til en alvorlig bakside, vil jeg oppmuntre deg til å tillate deg selv og glede deg over sommeren.
Sommer kommer og sommer går – ta vare på denne og det gode du har 💚

 

Vær gjerne med i gruppen på FB 🍀

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg