Skaperglede og skaperprosess

Hei og god august-søndag. Så hyggelig at du er her og leser i dag – det setter jeg stor pris på.

Her har vi hatt den ene fine dagen etter den andre, og siden jeg har et ganske avslappet forhold til været i august, er jo dette bare helt fantastisk ..skikkelig bonus!!

Jeg veksler mellom alvorlig og tankefulle innlegg, til det mere lette og ukompliserte. Jeg trenger begge deler, ellers blir livet for alvorlig. Som dette innlegget..et ganske lett interiør innlegg..selvom interiør ikke bare er lett, for å si det sånn. Men på en skala i livets målestokk, er interiør en av de lette og hyggelig tingene jeg kan holde på med.

Kanskje du også har en slik måle stokk? Ikke en sammenligningsmålestokk med andre, men hva som er mer eller mindre viktig i livet for deg..og på den målestokken er det utrolig godt å ha noen lette ting som også kan oppta plass i livet – og gi litt hodebry.

I et hjørne på terrassen – jeg elsker gamle ting

Ikke at jeg har hodebry, men jeg er i en prosess. Og jeg leste så fint i et av mine favoritt magasiner – fritt oversatt – at «inspirasjonen kommer i selve skaper-prosessen, og gleden man har med å skape»

Så, i dag har jeg tatt fram almanakken min, og på notat arkene bakerst i den, har jeg begynt å skrive ned hvordan jeg vil at terrassen vår skal se ut NESTE sommer. Altså, en prosess mot neste sesong – og det er også selve gleden. Prosessen, reisen og målet til slutt..

En gammel rake kan bruker på flere måter

Er det ikke dette som er gøy, da, å tenke framover, men samtidig glede seg her og nå? For det aller viktigste vi tross alt har, er øyeblikket…♥️💙🧡💚💛

Ha en fantstisk søndag i din prosess – uansett hvilken prosess du er i, og husk: skapergleden..

Snart er blomstene ferdig for i år

 

Fra Hjerte på instagram

Rommet Mitt Elise Linnea på facebook

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg