Skal man ignorere følelsen?

I dag er det litt ekstra gøy å sette seg ned å skrive – jeg har nemlig kjøpt meg min første Mac. Bedre sent enn aldri, tenker du kanskje, men for meg er det nesten en barnlig glede å ta fatt på tastaturet å kjenne på forskjellene fra min godt brukte OG trofaste iPad 🙂

 

Men over til noe annet, fordi noen ganger har jeg lyst til å synke i jorden, noen ganger har jeg lyst til å sveve over den. Noen ganger føler jeg meg som kongen på haugen, andre ganger som bjørnen som vil være i hiet sitt, overlatt til seg selv. Noen dager er fulle av energi, andre er det som luften går ut av ballongen.

Min høysensitive natur gjør meg vár for hva jeg føler, redd for å bli misforstått, redd forat mine ord ikke skal bli forstått som de er ment. Jeg er vár for hva andre tenker og sier, redd for å såre andre. Har jeg noe jeg bærer på, må jeg psyke meg opp for å tørre å si det. Det høres kanskje dramatisk og rart ut, men sånn er det for meg og jeg vet jeg tross alt ikke er alene om det. Da hadde jeg nok heller ikke skrevet om det, men det er som jeg har skrevet i “om” delen på Rommet Mitt Elise Linnea på fb, at for meg handler det om å finne seg selv å være seg selv som høysensitiv.

Er jeg et offer for min sensitivitet? Langt derifra.

Har jeg for mye følelser? Ja, kanskje det.

Bygger jeg livet på følelsene mine? Både ja og nei fordi om jeg ikke skal kjenne etter hva min egen kropp prøver og fortelle meg, er jeg ikke ett med meg selv.

Følelser er emosjonelle reaksjoner, som glede, sinne, sorg, medfølelse, empati, avsky, sympati osv.

Tenk deg bar at du som barn, ungdom, voksen eller gammel ikke kunne føle noe. Da hadde vi gått vi glipp av mye.

Tenk på hva en klem eller en hånd å holde i betyr for den som får og den som gir. Det vekker noe godt inni deg, det gir deg et velbehag.

Tenk på følelsene du får når du gruer deg til noe eller når du faller å får et skrubbsår.

Tenk på følelsen du har når du sørger eller når du er glad.

Tenk på følelsene du får når du åpner opp hjerte og forteller at akkurat i dag har du en tung dag og du blir møtt av medfølelse.

En følelse er ikke bare en følelse, fordi du kan KJENNE den og hadde vi ikke kjent på følelser, hadde vi vært mennesker uten empati og sympati og evnen til å både se og forstå hverandre.

Kjenne lukten av syriner gir meg en god følelse – følelse av vår.

Men nå – kjære leser – hvis været hos deg er som været hos meg, tror jeg at du er ute og gjør helt andre ting enn å sitte inne lese blogginnlegg – men jeg håper du gjør det allikevel med en kaffe eller noe annet godt sammen med innlegget og får noen tanker du kanskje ikke har dvelt så veldig mye med før. Det hadde vært fint..og uansett så ønsker jeg deg en strålende dag og alt godt fra mitt hjerte til ditt ..!!

 

På instagram er jeg Rommet Mitt og på fb er jeg Rommet Mitt Elise Linnea om du har lyst til 🙂

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg