Pinse og vind, to sider av samme sak

Pinsehelgen står for døren og enda en fridag som kanskje de fleste ikke vet hvorfor vi har, kommer godt med. Men jeg vet hvorfor vi feirer pinse, så har du lyst til å vite, er det bare til å fortsett å lese☺️

Men først: det er også siste helgen i mai – med andre ord; et år til neste gang. Hvor viktig er det ikke å ta vare på hver dag, for det er alltid et år til neste gang du får akkurat den dagen igjen. Noe som selvfølgelig også kan være en god tanke, alt ettersom.

Syrinene på sitt vakreste. Snart et år til man igjen kan plukke inn å kjenne det nydelige duften.

I en podcast episode i det som er min favoritt akkurat nå, ble det sagt noe sånn som at det å ta med seg morgenkaffen og sette seg på trappa i solen, gjør underverker for kropp og sjel. Blant annen minsker risikoen for å utvikle depresjon og man får bedre humør. Lys regulere også produksjonen av flere hormoner i kroppen.
Da jeg hørte det, tenkte jeg at det var jo fint, men at jeg ikke har en trapp å sitte på i solen, fordi vi bor i blokk og ligger vestvendt. Forøvrig en helt fantastisk beliggenhet. MEN plutselig så jeg løsningen fordi utenfor vår inngang ligger det en platting til glede for alle, og den ligger i morgensolen.

Så hver dag nå i noen uker, når jeg våkner og solen skinner, tar jeg med meg morgenkaffen, en god og varm jakke, og setter meg på plattingen. Der sitter jeg tidlig på morgenen og nyter kaffien, solens morgenstråler og har hele plattingen for meg selv☺️☀️

Det finnes som regel alltid en løsning på de fleste ting!

Så til pinsen: du vet, etter at Jesus var oppstå fra de døde, var han her på jorda sammen med sine venner helt til den dagen han skulle dra hjem til sin far i himmelen. Den dager kaller vi jo Kristi himmelfartsdag. Men da han fortalt sine venner at han skulle dra fra dem, ble de både redde og lei seg. De hadde liksom mistet han en gang, og ville ikke miste han igjen. Men Jesus sa til dem at han skulle ikke etterlate dem «farløse», men sende en annen i hans sted, nemlig Den Hellige Ånd. Så fra Krist Himmelfartsdag til pinse, var hans venner ganske redde og alene, men de ventet på da han hadde lovet. Og Den Hellige Ånd kom. Ikke som en person man kan ta på, bare en du kan føle men ikke se. Sånn som vinden; du ser trærne svaie, men du ser ikke vinden.

En jeg snakket med en gang, sa han syntes mye av Bibelen var vanskelig å tro på, fordi det er så mye som umulig kan ha skjedd. Sånn som jomfrufødsel, f.eks. Svaret mitt var ganske enkelt: jeg forstår at det kan være vanskelig, men om du tror på mirakler, er det mulig.

Riktig god pinse til deg💨🍃💛

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg