Lykke

Siste søndag i det gamle kjøkkenet. Neste søndag er det som en liten byggeplass her. Et lenge planlagt nytt kjøkken er snart på plass, og det er bare et ord å bruke for å beskrive følelsen: glede. Og glede er en følelse som setter i gang en tilstand av lykke. Både glede og lykke er godt å kjenne på når nyhetene nesten utelukkende består av dårlige nyheter. Jeg har ikke kapasitet til å ta inn alt som jeg hører på Dagsrevyen eller andre nyhetskanaler – det er bare vondt å både se og høre om krig, jordskjelv, sult og elendighet.

Det er også siste søndag på gammelt kjøkken med tilberedning av fastelavnsboller. For det er det jo i dag. Jeg kom på det da jeg fikk en snapp av venninne som sa jeg måtte nyte kaffe og fastelavensboller i dag☕️🧁 (i mangel av en bolle-emoji, ble det en muffin)

Vi har det med det og at vi alltid skal understreke det vi skriver med en emoji. Hvor mye tid har jeg ikke brukt noen ganger for å finne den rette emoji til det jeg skriver, for å virkelig understreke og poengtere det jeg skriver. Det er vel egentlig ganske unødvendig, eller?

Men uansett, jeg tok en titt i frysen og oppdaget at det lå boller der og krem i kjøleskapet. Så da blir det det, altså boller med krem og kaffe☺️

Så da gjenstår det bare å ønske deg glede og lykke på denne fastelavensøndagen. Og kanskje den er nærmere enn du tror. Det behøver ikke være i form av et nytt kjøkken, men en tur i naturen for å oppdage de vakre lubne gåsungene og snøklokkene..det kan gi lykkefølelse, det🥰

 

 

På  Fb finner du gruppen til bloggen og på Insta finner du meg som Rommet Mitt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg