Jeg har fått svarene jeg trenger

Så fort solen skinner på denne tiden, kommer lysten til å gjøre noe ute. Fire påskeliljer til 49.- kunne jeg ikke motstå. Men selv om solen skinner og vårfølelsen kommer, er det kaldt. Som du ser så er boblekåpa på.

Det er avkoblende å holde på med planter. Alle stressende tanker kommer på avstand, og man er litt i sin egen verden.

Jeg hadde denne dagen vært hos legen, og derfor var det ekstra deilig å holde på med jord, potter og planter. 

Stress og bekymringer gjennom mange år setter seg et sted. For mange er det i skuldre og nakke, men også i magen. Vondt i magen.  Glutenfritt er utprøvd, jeg kjøper alltid  laktosefritt og har et bevisst forhold til mat og kosthold. Allikevel blir jeg helt «gåen» innimellom. Som her om dagen da jeg fikk jeg en akutt time hos legen, fordi det også gikk utover pusten min. Egen gransking og googling, pluss legebesøket , har gitt meg de svarene jeg trenger.

Helt siden «voksen-livet» begynte, har stress og bekymringer, forventninger å leve opp til, roller man har blitt satt i, ung med altfor stort ansvar, møte med rus og kriminalitet som mor, dårlig søvnkvalitet, satt sine spor. Det har hopet seg opp i altfor mange år, og det går ikke upåaktet bort. 

Ikke ignorer symptomer, smerter og ubehag og tenk at det «bare» er vondt i skuldrene, nakken eller magen, og at det kommer av overbelastning på grunn av jobben du har eller lignende. Det kan være psykisk betinget og det setter seg fast i kroppen et eller annet sted og må bli behandlet på lik linje med at det er fysisk betinget.

Men det er utrolig mye å glede seg over. Selve livet og muligheten til å bearbeide gjennom å bare få være den man er med det man har💕💐

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg