I dag klarte jeg ikke å gjøre noe med det.

I dag har jeg hatt en tung dag og jeg er ikke redd for å innrømme det. For finnes den som BARE har gode dager?

Alt handler selvfølgelig om hva vi gjør med det, men i dag klarte jeg ikke å gjøre noe med det. Jeg overga meg til tristhet og motløshet og visste ikke hvordan jeg skulle klare å løfte meg selv opp – billedlig talt. Hva som forårsaket dette i dag, vet jeg, men er underordnet her i innlegget.

MEN – og det er viktig  – det er ikke en kronisk tilstand – og det jeg klarte å gjøre når det begynte å bli kveld, var å ta på joggeskoene. Det hadde jeg ikke tanke for i dag og hadde heller ikke trodd var mulig.

Tempoet var ikke spesielt fort, men ettersom jeg gikk, kom mer og mer energi, og til slutt begynte jeg å jogge.

Jeg må rett og slett si meg imponert over meg selv. Det er forskjell på å bli i en tilstand og å ta et aktivt skritt ut av tilstanden. Det å komme hjem sliten, svett og andpusten var den beste medisin i dag.

“Legekunstens far”, Hippokrates, hadde nok rett da han mente at gå-turer var menneskets beste medisn. Vi vet at det har mange helse gevinster, ikke bare fysisk, men også psykisk og det er LIKE viktig.

Da jeg kom hjem tok jeg med meg macén og et glass vann med litt sitron ut på verandaen. Det er jo en nydelig kveld som bare må nytes.

Det er så deilig å få satt ord på ting, og denne dagen og denne turen var noe jeg hadde lyst til å dele med deg som en oppmuntring.

Tunge dager er lov. Det er lov å ikke vite hvordan man skal komme igjennom den, men for å komme ut av tilstanden må man gjøre en aktiv handling. Det har mer for seg enn man kan tenke på forhånd. Noen ganger stritter kroppen i mot det du vet er riktig å gjøre, men når du da allikevel gjør det, kan det snu hele sinnstilstanden.

Nyt kvelden der du er og gjør det hyggelig for deg selv – tenk, 1.juni i dag..!

 

Rommet Mitt Elise Linnea på fb og Rommet Mitt på insta. Blir veldig gla`om du følger meg der 🙂

 

2 kommentarer
    1. Tunge dager er DEFINITIVT lov, men når man først skal slite litt, (og det skal man jo), så kan man like godt gjøre det svett, sliten og andpusten 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg