Hvor blir det av respekten?

Det er sjelden jeg skriver innlegg hvor jeg tydelig er irritert over noe, men det er jeg nå.

Jeg har fulgt litt med på Eurovision og finalen som gikk i går. Jeg syntes det er gøy å følge med på Norge, og spesielt når vi har et så godt bidrag som i år. En super femte plass og flest folkets stemmer. Grattis!

Men hva i huleste gjorde Madonna der? Og hvorfor i all verden kunne hun ikke respektere at dette er et ikke-politisk arrangement? På prøvene var klær nøytrale uten flagg. Det hadde hun fått beskjed om at det var slik det skulle være. Allikevel  – når hun opptrådte – var flaggene på ryggene til danseren. Hvor blir det av respekten for gjeldene regler – eller er hun hevet over dem?

Og jeg håper virkelig at Island får en kraftig reaksjon på sitt brudd på reglene. Enkle regler som ikke skal være vanskelige å holde. Et musikalsk arrangement uten politisk innhold. Hva er problemet deres? jeg håper de blir diskvalifisert eller utestengt neste år. Det er ikke rart det ikke er fred i verden når det ikke er mulig å respektere de enkleste ting – som for eksempel at Grand Prix er et ikke-politisk arrangement. Vise politisk engasjement kan man gjøre der det er lov.

Sang og musikk skal forene og være til glede og fest for dem som hører på.

Så – da fikk jeg det ut.

Det skifter fort fra irritasjon til glede, heldigvis, og tidligere i dag var vi en tur på en utrolig hyggelig brukt butikk. Været var på vår side, og foruten mye fint å få kjøpt, solgte de også ferske kanelboller. Denne hylla fikk bli med hjem og fikk sin naturlig plass på verandaen. En gammel koffert ble også med hjem og fikk plass under sengen på gjesterommet.

Herlig å se at det spirer og gror, og jeg er så glad forat det ennå er noen dager igjen av mai.

Ønsker det en ny super god uke🇳🇴💐

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg