Gamle skatter og nye perspektiver

Etter at jeg begynte å jobbe i gjenbruksbutikk, har bare skattene kommet i fanget på meg – de har ropt på meg:»ta meg med hjem»☺️


En boks her og en krukke der, et speil her og et gammelt service der..skikkelig morro, altså. Når interessen er som den er, er jo en gjenbruksbutikk et eldorado å arbeide i. Interessen for gjenbruk har bare økt, og når jeg ser hvor mye fint vi får inn av klær – både dyre og billige merker – er det for dumt å gå ut og kjøpe nytt. Det er nå min mening, da. Heldigvis er jeg ikke alene om å mene det med så mye fokus på gjenbruk som det har blitt i vårt overflodssamfunn.


Den gamle syltepressa har lenge stått i kjelleren, men etter et tips i et magasin, tok jeg den opp og hang den opp ned. Skikkelig fornøyd😊 Gamle ting blir brukt på en annen måte enn sin opprinnelige hensikt.

 

Å se ting i et nytt perspektiv er en fin ting. I livet generelt kan man låse seg og vanskelig se de ulike situasjonene i andre perspektiver. Men det er mulig å håndtere en fastlåst situasjon ved å se den fra et annet perspektiv. Og det igjen kan innebære svar og løsninger man ikke kunne se for seg. De brillene man har på, må noen ganger byttes ut fordi synet endrer seg. Man tar en ny synstest og får oppjustert brillene. På nytt ser man alt klart, og mest sannsynlig klarere.
Sånn er det også med nytt perspektiv. Det fastlåste løser seg fordi man ser det på en annen måte🔐🔓

Da vil jeg ønske deg en riktig god kveld og riktig god helg🙋🏼‍♀️Kos deg med noe godt og fint, og husk at din oppmerksomhet, et hei eller et smilet, kan gjøre noens dag mange hakk bedre🧡
Du finner meg også på http://Www.Instagram.com/rommetmitt

📸☺️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg