Det usagte kan bli misforstått

Så er det august, da, og hva var det jeg hørte her om dagen om august.. At det er sommeren som går  mot kveld og høsten som begynner å våkne..Tror det var noe sånn – syntes uansett det var så fint beskrivende. Og det er noe med hvordan ting blir sagt..»uff, nå går det mot høst«, eller, «nå går det mot høst og tenkt på alle fargene som snart viser seg i naturen» Tonefall og fokus er viktig.

Nydelig sommerdag i går.

Det er viktig å tenke på i mange sammenhenger hvordan ting blir sagt. En og samme ting kan bli sagt på ulike måter.

Det usagte kan bli misforstått. Det som skulle vært sagt, forblir usagt, fordi det ikke er rom for å lytte til det som ennå ikke er sagt.

🌼🌼

For meg er høsten en av de vakreste årstidene – selvom jeg elsker våren og sommeren med alle sine sysler med blomster i krukker og kar. Men høsten er roligere. Vi MÅ liksom ingen ting. Vakre, rolige turer i marka, med de nydeligste farger i naturen, er som balsam for sjelen. Sånn kjenner jeg det.

🧡🧡

Så vil jeg ønske deg en god ny uke – denne første i august.

 

Fra Hjerte

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg