Bevisstløs..?

Frokosten er ikke helt den samme med arbeidsfolk og stillaser rett utenfor kjøkkenvinduet, som er dekket med plast. Men når fasaden skal fikses, må det til, og heldigvis er det ikke så lang tid igjen. Og enda bedre – fasaden blir ny og fin.

Har du et motto for hver dag, eller kommer og går den ene dagen lik den andre? Ikke at det er nødvendig med et motto for hver dag, men jeg tenker at det kan skape mer bevissthet rundt dagen, i stede forat den kommer og går uten at man er helt med. Om det bare er en enkel ting som å gå en tur, er det bevisstheten om det som er viktig. JEG bestemmer meg for at jeg skal gå en tur. Det skjer ikke av seg selv.

Mellom alle regnbyger, lyn og torden her om dag, syklet jeg til biblioteket. Jeg både leverte og tok med noe nytt. Første bok i en triologi. Den er ikke helt ny, men ny for meg. Gleder meg til å ta fatt, og jeg har nok sikret meg lesestoff gjennom sommeren. Jeg liker å gå innom biblioteket innimellom, og jeg er så heldig at det ligger bare en liten sykkeltur unna.

Noe annet som ikke er langt unna meg, er barnebarnet vårt.

Livet består av små og store øyeblikk og jeg vil ikke de skal gå forbi meg  som tilfeldigheter.

Vær bevisst og ta konkrete valg hver dag.

Vi snakket om det her om dagen, dette som har med begrensninger og muligheter. Og det å være opptatt av muligheter og ikke begrensinger, kan gjøre hele forandringen. Men om man ikke er bevisst på det, kjører man seg fast i begrensningen og ser ikke mulighetene. Det kan snu hele situasjonen, og gi et nytt perspektiv.

Lykke til – og ønsker deg en super helg med bevisste valg😊👍🏽

Et lite tips helt på tampen til deg som syntes det er både kult og spennende med tatoveringer.. gå inn på linken under å se på masse fine tattoer. Både sønnen min og jeg har brukt Morten. Han holder til i vakre Gamlebyen i Fredrikstad

http://Www.instagram.com/marbelart

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg