Historien bak lappene

Egenpleie – er det så viktig da? Jaaa, det syntes jeg, derfor har jeg hatt en sånn dag i dag. Vel, ikke i hele dag,  bare 90 minutter. 90 minutter hos hudpleieren min. Ryggmasasje og dyprens med fokus på anti-age 🙂 Men først var det cafe besøk med eldste sønnen min i deilig sol og sommer temperatur.

Jeg grep dagen og de gode øyeblikkene 

Og full av energi og nyrenset hud kom jeg hjem og kikket over prosjektet mitt på sy-rommet. En salig blanding av lapper om hverandre..nesten vanskelig å se at det kan bli noe i det hele tatt.

Lange remser og stoff biter er klare til å bli sydd sammen og skal bli til en kjøkken duk. Men det er en historie med disse lappene.

Jeg fikk dem av venninnen min, sammen med noe annet, til bursdagen min som var i april. Vi har delt mange fine stunder, henne og jeg, og alltid snakket sant om livet. Været og vinden har liksom ikke vært våre samtale emner.

Bunken med lapper som jeg fikk, var alle symbol på alle slags dager. Lyse og mørke lapper om hverandre – der de lyse lappene symboliserer lette dager, der livet ler og smilet sitter løst. De mørke lappene symboliserer de mørke og tunge dagene, der hvor livet ikke var så lett og der det var tårene som kom og ikke smilet.

Når alle lappene er sydd sammen i skjønn forening og blir en kjøkken duk, kan man ta et skritt tilbake å se helheten. Det var ikke bare en haug med lapper som det ikke var noe mål og mening med. Akkurat som alle de ulike dagene. Som er selve LIVET.

Alle lappene til duken er med på å skape den, akkurat som de forskjellig dagene er med på å skape livet. 

Kanskje du ikke forstår meningen med det du står i akkurat nå, eller kanskje livet er ganske så godt nå – husk at alle dager er livet ditt – og til slutt er de alle med på å skape en helhet ♥ De ble LIVET ditt…

 

 #håndarbeid #livet 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg