Ansiktsutrykk, kroppsspråk og tonefall

April er godt i gang med sitt litt skiftende vær. Med vind i ulik styrke fra nord/øst, er det ennå ganske kaldt her jeg bor, så hos meg er det boblejakka som gjelder.

Som nevnt i siste innlegg, https://rommetmitteliselinnea.blogg.no/talmodighet-og-kunnskap-er-viktig.html
har jeg gått til innkjøpt av en 90 liter murerbalje, for å plante et tre sammen med noen stauder.
Til bursdagen min tidligere denne måneden fikk jeg et par gavekort fra samme planteutsalg, så da jeg tok turen innom der her om dagen, fikk jeg boltre og kose meg med å finne det jeg ønsket.

Så her er resultatet så langt. Et nydelig Fuji kirsebær tre på stamme med de vakreste blomster og fire stauder som (forhåpentligvis) skal bli et rosa dekke🌸🌸tvi tvi til meg☺️

 

Så noe helt annet..Har du tenkt over hvor misforstått og feiltolket man kan bli når man sender og mottar meldinger eller kommuniserer på elektroniske plattformer?

Ja, man slenger gjerne på en emoji for å understreke et poeng, men allikevel er det ingenting som er tryggere enn å prate sammen, for i meldinger leser man kun ord. Vi ser ikke ansiktet til den man «prater» med, ei heller ansiktsutrykk, kroppsspråk og tonefall. Disse tre er grunnleggende for at kommunikasjon skal lykkes.

En aldri så liten kort refleksjon der om kommunikasjon fra meg i dag. Ha en super helg og jeg ønsker deg sol og varme og mange gode stunder i trygge omgivelser☀️🙋🏼‍♀️

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg