Vanlige folk…?

Den nye regjeringens parole var at nå er det “vanlige” folks tur. Hva vanlige folk er, er jeg litt usikker på. Er VI vanlige folk og folk i regjeringen UVANLIGE folk, eller motsatt?

Noen forskjeller er det ihvertfall, fordi månedslønner på hundredeogfemtitusen er vel ikke noe vanlige folk har og lønnshopp på en halv million er vel heller ikke noe vanlige folk kommer til å få..?

Blir litt usikker, jeg, på hva de mener med at det er “vanlige” folk sin tur, men at vi “vanlige” folk ikke kommer til å oppleve slike dimensjoner av lønninger, er vel ganske sikkert. Mannen min satt og bladde i VG her om kvelden, og kom over dette lønnshoppet til en av politikerene og lurte rett og slett på hva de gjør med så mye penger inn hver måned….?💰Men, du vet, har du mye, bruker du mye..💸

Det festlige er at den ene politikerens lønnshopp er mer enn min årsinntekt🧐og allikevel mangler jeg ingenting..!

Ja, ja, nok om denne refleksjonen..de står jo på, disse politikerene🙊og har mye å holde tritt med – som for eksempel at “nå er det vanlige folks tur”

Så: tilbake til min “vanlige” verden, ..du kan forresten følge min “vanlige” hverdag i fb-gruppen “Rommet Mitt” (link øverst på denne siden)hvor jeg deler blogginnleggene mine og andre ting. Les “om” delen, så finner du ut om dette er en gruppe du har lyst til å være med i..det håper jeg🧡

Vanlige folk..?

Nå skal du høre noe..Jeg tilberedte indrefile av svin for FØRSTE gang her om dagen..yehhhi..

Det er jo nesten vittig, rett og slett, å fortelle det, men grunnen til at det er første gang har nok den enkle forklaring at jeg aldri har vært veldig glad i kjøtt – FORDI jeg hadde en opplevelse som femåring jeg aldri har glemt..!
Jeg skulle spise middag hjemme hos en av mine venner og hennes foreldre. Vi bodde i samme nabolag og lekte mye sammen de årene vi bodde der.
Det var en kjøttmiddag av noe slag, og tallerkenen min ble fylt opp.
Jeg tygde og tygde, fikk det bare ikke ned, det var seigt og det var som om det vokste i munnen min. Sjenert som jeg var, så turte jeg ikke å si noen ting🙊
Jeg fikk det ned til slutt, men den kjøtt-opplevelsen gjorde sitt til at jeg var i begynnelsen av tjueåra før jeg begynte å spise litt kjøtt – og ikke annet enn kylling🍗😀Ennå kan jeg fornemme hvordan denne kjøttbiten vokste i munnen min.
Jeg kommer nok aldri til å spise mye kjøtt – men det var faktisk både morro og gøy og tilberede middag av svin indrefilet her om dagen og det beste av alt var at det smakte sååå godt👍🏼🔝
Så poenget er: det er aldri for sent å prøve noe nytt – selv ikke om det skulle være å tilberede indrefile av svin i voksen alder💪🏼
Ok, dere, dette var et lite innblikk i en vanlige hverdag i et vanlig mennesket sin hverdag. Jeg anser meg selv for det..vanlig, altså🙃
Super go`lillelørdag til deg
                                                                                                   💟
Du finner meg også på insta ➡️ Rommet Mitt

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg